càtedres institucionalsUniversitat de València Logo del portal

La Càtedra de Joventut posa en marxa el projecte pin_jove amb la publicació de la 1a píndola formativa

  • Unitat Web i Màrqueting
  • Cristina Soriano Cabellos
  • 23 de maig de 2023
 

La directora de la Càtedra, Paz Viguer, presenta el projecte pin_jove mitjançant un vídeo de 6 minuts que enceta la temporada de 10 píndoles audiovisuals de caràcter formatiu i sensibilitzador, dirigides als i les professionals que treballen amb adolescents i joves.

La Càtedra de Joventut, fruit de l'acord entre la Universitat de València i l'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), engega el projecte pin_jove amb la voluntat d’oferir una eina útil per facilitar el treball de les persones que treballen en l’àmbit de la joventut i reforçar un bon acompanyant socioeducatiu.  

El projecte pin_jove inicia la seua marxa amb la publicació de la Píndola 1. Acompanyament socioeducatiu a joves. En aquesta càpsula audiovisual, la directora de la Càtedra de Joventut i professora del Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació, Paz Viguer Seguí, explica com treballar amb joves significa ajudar-los en l’acompliment de les seues tasques evolutives i en el seu benestar personal. La professora Viguer subratlla la importància de comptar amb eines com la iniciativa pin_jove, que resulten útils per a guiar als i les professionals en la comprensió dels escenaris on transcorre la vida de la joventut, identificar la seua continuïtat i crear accions eficaces.

El projecte pin_jove està format per una sèrie de píndoles formatives sensibilitzadores sobre les bases del treball amb joves des d’un enfocament d’acompanyament socioeducatiu integrat i basat en escenaris. A cada píndola una persona experta introdueix un element clau abordant per què és important treballar-lo i donant pinzellades pràctiques. A partir de les píndoles es publicaran materials i es faran formacions especialitzades. Així doncs, el projecte pin_jove arranca en la seua primera temporada que consta de 10 píndoles:

  1. Acompanyament socioeducatiu
  2. La construcció de la identitat
  3. L’enfocament de desenvolupament positiu en la joventut
  4. El coneixement de les necessitats adolescents
  5. La necessària mirada contextual en el treball amb joves
  6. La importància de la creació del vincle amb els joves
  7. L’acompanyament en la creació de projecte de vida
  8. La promoció de la participació
  9. La necessitat d’incloure els escenaris digitals
  10. La inclusió de la perspectiva de gènere

¡Podeu seguir el projecte en la secció de les píndoles formatives del web i en les xarxes socials de la Càtedra de Joventut! 

Enllaç al twitter de Girls4STEM

Enllaç a Instagram de Girls4STEM

Linkedin Girls4STEM

Enllaç a Youtube de Girls4STEM