Noves alfabetitzacions i nous entorns conectivistes
Dades tècniques:
Destinataris i preu:
- PDI i PAS de la UV: finançament total de la Universitat
- Professorat d'altres institucions i nivells: finançament parcial de la UV. Caldrà abonar 90 euros.
Matrícula: Del 4 d'octubre al 4 de desembre de 2010.
PDI i PAS de la Universitat de València: mitjançant la plataforma del SFP.
Professorat d'altres institucions i nivells: per mitjà de l'ingrés en el número de compte bancari 2077-0769-88-1100562909 o per a ingressos internacionals: ANAVEN ÉS 67 20770769881100562909 de la quantitat esmentada.
Per a poder realitzar la matrícula, els participants estrangers hauran d'enviar un correu electrònic a: servei.formacio.permanent@uv.es, amb el seu nombre de passaport, amb la finalitat de registrar-los en la plataforma informàtica de gestió.
Modalitat: On-line
Llengua: Castellà / Inglés
(Les sessions síncrones en anglès seran traduïdes i subtitulades)
Durada: 90 hores
Dades acadèmiques:
Coordinació:
George Siemens, Tekri- Athabasca University
Dolors Capdet, HISSE Universitat de Barcelona
Beatriz Gallardo- Paúls, Universitat de València
Paz Villar-Hernández, Universitat de València
Professorat
George Siemens, Tekri- Athabasca University
Dolors Capdet, HISSE Universitat de Barcelona
Experts convidats:
Max Ugaz, Universitat Sant Martín de Porres, Perú
Henry Jenkins, University of Southern Califòrnia, Annenberg School for Communication
Claudio Dondi, EFQUEL
Data i accions formatives:
04-11-10 16-17 h. Presentació ( CFQ)
04-11-10 17-18 h. Conferència inaugural George Siemens. ( ELLUMINATE!)
05-11-10. 16-18 h. Classe Paz Villar: “L'ús de Second Life per a les tutories d'aquest curs” ( ELLUMINATE!)
06-11-10 10-11 h. Tutoria síncrona en Second Life ( Dolors Capdet)
13-11-10 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
18-11-10 10-11 h. Classe Dolors Capdet: “Conceptes bàsics sobre noves alfabetitzacions” ( ELLUMINATE!)
20-11-10 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
27-11-10 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
01-12-10 18-19 h. Classe Max Ugaz: “Una experiència de Second Life”. ( ELLUMINATE!)
04-12-10 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
08-12-11 19 –20h. Classe Henry Jenkins, ( ELLUMINATE!)
11-12-10 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
15-12-10 17-18 h. Classe George Siemens ( ELLUMINATE!)
18-12-10 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
15-01-11 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
22-01-11 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
27-01-11 10-11 h. Classe Dolors Capdet: “Sistemes comunicatius i transmissió de
29-01-11 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
05-02-11 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
09-02-11 17-18 h. Classe George Siemens ( ELLUMINATE!)
12-02-11 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
19-02-11 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
23-02-11 17-18 h.Classe George Siemens: MOOC ( ELLUMINATE!)
26-02-11 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
05-03-11 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
03-03-11 17-18 h. Classe Claudio Dondi ( ELLUMINATE!)
12-03-11 10-11 h. Tutoria síncrona ( Dolors Capdet)
16-03-11 17-18 h. Clausura George Siemens ( ELLUMINATE!)
Tancament de l'activitat i sessió d'avaluació
Objectiu:
Les Noves Tecnologies han modificat les formes d'aprendre i de relacionar-nos, provocant una revisió dels papers tradicionals en la interacció educativa. La web facilita enormement l'accés a les dades i informació, però també genera dificultats de localització i d'interpretació d'açò que ens pot ser rellevant en cada procés concret d'ensenyament – aprenentatge.
La informació ha deixat de ser bàsicament escrita i asíncrona per a convertir-se en visual i síncrona; els continguts han deixat de ser lineals i d'autor per a convertir-se en fragmentats i socials; els usuaris hem deixat de ser consumidors d'informació per a ser també productors.
La web, per tant, és un context complex, dinàmic i en constant evolució i adaptació pel que es requereix comprendre els seus mecanismes de funcionament i saber utilitzar adequadament els recursos disponibles. D'ací la necessitat de noves alfabetitzacions en l'àmbit educatiu. En aquest sentit, aquest curs sorgeix en la Unitat d’ Innovació Educativa de la UV com a espai de reflexió al voltant de quins són les alfabetitzacions necessàries per a una adaptació eficient als nous contextos d'emmagatzematge i gestió del coneixement en l'educació superior.
Continguts:
Mòdul 1. APORTACIONS DE LA WEB
1.1. CONCEPTES RELLEVANTS PER A l'ÚS EDUCATIU DE LA XARXA De la linealidad a la fragmentació.- Incerteza, Caos i Complexitat. Autoritat, Control, Ordre i Transparència.- Moviments Open Source, Creative Commons, Open Education.- Noves tendències: de la individualitat a la col·laboració, intel·ligència col·lectiva. Evolució de la Web.
1.2. EINES
Asíncrones. Síncrones. Entorns. Xarxes
Mòdul 2. VALOR I CONTINGUT DE LA WEB
2.1. INFORMACIÓ I APRENENTATGE
Dades, Informació, Coneixements. Discurs, Narració i Competència. Comunicativa. Obtenció de significats: semàntica i pragmàtica. Visualització de Dades i processament de la informació visual.
2.2. APRENENTATGE, DISSENY INSTRUCCIONAL EDUCATIU I NOVES TENDÈNCIES
Tipus d'aprenentatge: Formal, No Formal i Informal.- Formes d'aprenentatge: Individual, Grupal, Col·laboratiu.- Teories de l'aprenentatge. Del Conductisme al Conectivismo.- Noves tendències: OCW, Open Courses, MOOC.
Mòdul 3. MODELS FUTURS
Disseny Instruccional.- Indicadors, Criteris i Estàndards de Qualitat.- Patrons de canvi.- Prospecció de Futur.
Avaluació: L'avaluació final considerarà la participació activa en els fòrums i tutories, i el lliurament d'activitats per a cada mòdul.