Logo de la Universitat de València Logo Centre de Formació i Qualitat Logo del portal

Presentació II Ed.

Presentació

 

 

 

 

 

 

La construcció de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) i el seu procés de reforma ha possibilitat, entre altres aspectes, centrar el focus d’atenció en la importància de repensar els processos d’ensenyament-aprenentatge, en la perspectiva de millorar les metodologies d’ensenyament i fer més efectiu i de qualitat l’aprenentatge dels/de les nostres estudiants.

El Centre de Formació i Qualitat Manuel Sanchis Guarner, a través del Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE), ha portat a terme diferents accions formatives, unes més generals i d’altres de més específiques dirigides a facilitar aquest procés de reflexió i de millora.

Aquestes accions i plans formatius es complementen, ara, amb un Pla de Formació d’Impuls al Lideratge Docent (PILD), dirigit a tot el PDI de la Universitat de València, que té com a o objectiu repensar l’ensenyament i caminar cap a la millora de la qualitat docent de tota la comunitat universitària sota el ferm convenciment que el professorat haurà de convertir-se en un líder per al seu grup de classe, referent i catalitzador del clima d’aula. Amb això, a més, fem efectiu el mandat del Manual per a l’avaluació de l’activitat docent del professorat (Programa DOCENTIA) que, de manera experimental es desenvoluparà durant els cursos 2016-17 i 2017-18, i que estableix l’exigència de posar en marxa una acció formativa orientada al desenvolupament professional que permeta superar els punts febles detectats pel sistema d’avaluació.
 

Destinataris

Professorat de la Universitat de València que pretenga millorar les seues competències professionals i habilitats docents.

S’estableixen els criteris de priorització següents:

  • Es tindran en compte els resultats de les últimes avaluacions docents, a fi d’acostar la possibilitat de realitzar el curs al professorat docent, l’avaluació del qual no aconseguisca els nivells positius.
  • Es prioritzaran les necessitats de departaments, facultats o serveis de la Universitat, que caldrà justificar documentalment.
  • Les sol·licituds de professors/es que no hagen rebut formació en els últims 5 anys.
     

Criteris excloents

  • No serà compatible la realització d’aquest pla de formació amb la matrícula simultània del pla de formació inicial del professorat universitari (FIPU).
  • L’alumnat es comprometrà a completar positivament un mínim del 20% de les hores del programa durant el primer any de la convocatòria per no ser penalitzat.

Más información

Aulas para la docencia del PILD