Logo de la Universitat de València Logo del portal

• CGT

Persecució de la investigació universitària

• 10 de juliol de 2019
investigacio

La secció sindical CGT-PV de la Universitat de València denúncia la persecució política i mediàtica que està patint l’equip investigador del programa d’investigació i formació “Mapa Escolar de València” com a conseqüència la denúncia de l’assessor Luis Salom del Partit Popular i les filtracions interessades a Las Provincias.

Aquest estudi posa en evidència els processos de segregació escolar en la ciutat de València, el deteriorament de l’ensenyament públic al llarg dels últims 25 anys, i els diversos privilegis de l’escola concertada, en particular la catòlica.

Aquesta persecució política i mediàtica es molt greu perquè posa en perill l’autonomia investigadora universitària, la llibertat del personal investigador, i suposa una coacció als projectes d’investigació realitzats amb la fórmula de convenis de col·laboració entre la universitat i la societat.

Aquesta secció sindical defensa i reivindica la investigació de les universitats publiques com a bé comú cap al progrés col·lectiu, i dóna suport a la campanya promoguda per l’equip d’investigació del conveni “Mapa Escolar de la Ciutat de València” amb la difusió del seu comunicat i participant en la campanya de recollida de signatures de suport.

1r INFORME - 2n INFORME Estudi Mapa Escolar de la ciutat de València

COMUNICAT