Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Rector Peset

El dret (i el deure) de viure desperts. Atenció plena (mindfulness)

Francisco Dokushô Villalba parlarà de mindfulness a la 36 UEG

Període de l'esdeveniment: De 16 de de juliol de 2019 a 17 de de juliol de 2019. Dimarts i dimecres de 16:00 a 19:00.

Lloc de realització: Centre Internacional de Gandia de la UV

Descripció:

Curs emmarcat en la 36ª Universitat d'Estiu de Gandia

Descripció

L´atenció és una facultat fonamental en el procés cognitiu que mena a la consciència de ser. Una atenció de major qualitat afavoreix un procés cognitiu més fidedigne i, per tant, una major consciència de ser. El sistema educatiu actual no proporciona eines als educadors ni als educands que els permeta desenvolupar el seu dret a créixer en consciència i, per tant, una vegada adults, els ciutadans no poden exercir el seu deure i la seua responsabilitat de viure desperts. Aquest curs esbossarà propostes per implementar l´atenció plena en els adults i mostrarà les bases perquè puguen cultivar-la en la seua vida quotidiana. S´exposaran els principis teòrics i s´experimentarà amb exercicis pràctics. Coordinador. Francisco Dokushô Villalba, mestre budista zen, abat fundador del temple zen Llum Serena, president fundador i director docent de l´Escola d´Atenció Plena. Escriptor, traductor i conferenciant.

PROGRAMA:

Dimarts 16 de juliol

VESPRADA

De 16.00 a 19.00 hores

“Introducció a l´atenció plena”

“Els cinc suports de l´atenció”

Dimecres 17 de juliol

MATÍ

De 10.30 a 14.30 hores

“Atenció plena al cos-respiració”

“Atenció plena a les sensacions”

“Atenció plena a les emocions”

VESPRADA

De 16.00 a 19.00 hores

“Atenció plena als continguts mentals”

“Atenció plena oberta"

Organitza:

Centre de Gandia. Universitat de València.

www.uegandia.es

Contacta: goncisi@fundacions.uv.es