Logo de la Universitat de València Logo del portal

.

La Geopolítica com discplina: Origen i concepts bàsics. Dijous 17 d'octubre, 19.00 h

• 26 d’agost de 2019

Amb Augusto Zamora Rodríguez, professor de Dret Internacional Públic i de Relacions Internacionals en la Universitat Autònoma de Madrid i ambaixador de Nicaragua a Espanya fins a 2013.

En aquesta primera xarrada s'intenta explicar el naixement de la geopolítica i els imperialismes europeus en el s. XIX. Per a això, és important aclarir alguns conceptes bàsics, com són hegemonia, poder, territori, Euràsia, potència terrestre vs. Potència marítima (el gran tauler mundial…) I en definitiva, quins són els actors bàsics d'aquest escenari: els Estats, els actors privats, i les Organitzacions Internacionals).

Dins del cicle “Geopolítica en el segle XXI: Així es mou el món”.

Organitza: Seminari de Dones Grans

Activitat amb matrícula.