• Notícies

Les veus de l’Orfeó Universitari de València omplin hui el Claustre de La Nau dins del festival Serenates

Foto d'arxiu de l'Orfeó Universitari de València en el festival Serenates.

La programació del festival Serenates 2014 continua omplint el Claustre del Centre Cultural La Nau aquest cap de setmana. Aquest diumenge està prevista l’actuació de l’Orfeó Universitari de València, dirigit per Francesc Valldecabres. La sessió començarà a les 22:30 hores.

L'Orfeó Universitari de València posarà en escena l’espectacle ‘Cançons per a la nit’, “un concert inspirat en el marc idoni del Claustre de La Nau per a aquest tipus de música”, apunta Valldecabres.

El concert de l’Orfeó compta amb dues parts. Una primera dedicada íntegrament als compositors valencians i la seua obra al voltant de la nit. “Estrenarem dues obres de Ramon Pastor amb textos del poeta Hèctor Serra: ‘Albades’ i ‘Coloraina’, realitzades per encàrrec de l’Orfeó per a la seua estrena en el marc de Serenates”, anuncia el director. En aquest primer apartat, també sonaran les ‘Cançons per a la nit’, de Matilde Salvador, i dos nocturns, de Castell i del poble vell, obra de Lluís Blanes.

La segona part inclou obres com ara ‘Nocturnos de la Ventana’, de Francesc Vila amb text de García Lorca, i les ‘Nocturnes’, de Morten Lauridsen amb textos de Rainer Maria Rilke, Pablo Neruda i James Agee. El concert finalitzarà amb l’Himne del Sol, “una representació del final de la nit”, matisa Valldecabres.

El concert comptarà dues intervencions especials. D’una banda, dos sopranos, que actuaran com a solistes, i dos pianistes intervindran al llarg de l’actuació de l’Orfeó; i d’una altra, l’actriu Gemma Taberner llegirà, alternant les diferents obres, poemes de Vicent Andrés Estellés, Bernat Artola, Hèctor Serra, Pablo Neruda i Federico García Lorca, entre altres autors.

L’Orfeó Universitari de València, fundat el 1947, està format per estudiants, graduats i professors de les universitats de València i Politècnica de València. Ha obtingut el primer premi en totes les edicions del Concurs Nacional de Cors Universitaris i ha estat seleccionat entre els millors del món per a participar en els festivals internacionals celebrats a Lille, Nova York, Coïmbra, Manila, Roma… Ha estat guardonat als concursos de Llangollen i Knocke, a la República Txeca, a Hongria, a la Xina i al LII Certamen Internacional d’Havaneres de Torrevella.

Ha realitzat gires per França, Alemanya, Itàlia, Bèlgica, Suïssa, la República Txeca, Hongria, Àustria, Portugal, Rússia, els EUA, l’Índia, Filipines, la Xina, etcètera. Ha enregistrat discos de música coral, posseeix la màxima condecoració universitària amb caràcter col·lectiu i ha rebut les medalles de les universitats de València i Politècnica de València, entre altres reconeixements.

El seu director actual, Francesc Valldecabres (Quart de Poblet, València, 1980), té les titulacions de Piano i Composició, i les titulacions superiors de Direcció d’Orquestra, Direcció Coral i Improvisació-Acompanyament. Ha completat la seua formació amb músics de renom i ha realitzat dues master class de Direcció amb orquestres estrangeres. Pianista, continuista i corepetidor, dirigeix l’Orfeó valencià des del 2012. En la seua vessant pedagògica, ha compost contes musicals i és coautor de llibres de llenguatge musical. Va treballar com a professor de Cor al Conservatori de Rotterdam i pertany al cos de professors de Música i Arts Escèniques de la Generalitat Valenciana en les especialitats de Llenguatge Musical i Cor. Actualment, és professor del Conservatori Professional de València.

Enguany, Serenates ofereix onze concerts, del 24 de juny al 7 de juliol, al Claustre del Centre Cultural La Nau. Tots comencen a les 22:30 hores i l’entrada és gratuïta amb invitació que cal recollir a partir d’una hora abans a la consergeria de La Nau.

Data d'actualització: 29 de juny de 2014 08:00.

Llista de notícies