
Amb motiu de les activitats de celebració del Dia Internacional del Poble Gitano, que es commemora cada 8 d’abril, la iniciativa diversitats, la Fundació Secretariat Gitano (FSG) i el Servei d’Informació i Dinamització (Sedi) han organitzat una trobada en línia amb la participació de Trajectòries Acadèmiques UV. La trobada, que ha tingut lloc el passat 19 d’abril, es dirigia a professionals de l’orientació i equips directius de centres educatius de secundària i formació professional, així com a l’alumnat gitano d’estudis postobligatoris.
En la jornada han intervingut Alícia Villar, cap d’Iniciatives de Trajectòries Acadèmiques; Ruth M. Mestre, cap d’Iniciatives en matèria de diversitat; Lola Fernández, responsable territorial de la FSG en València; i Mario González, tècnic d’Intervenció en Educació de la FSG en València.
S’han tractat qüestions relacionades amb les activitats realitzades per l’entitat FSG als centres d’educació secundària i batxillerat per donar suport a l’estudiantat gitano, el programa Promociona+ i les noves beques FSG Luis Sáez dirigides a alumnes gitanes que volen cursar estudis postobligatoris. A més a més, des de la perspectiva dels estudis superiors, s’ha parlat sobre trajectòries universitàries i l’abandó estudiantil, així com també de la realitat gitana a la Universitat de València, basant-se en les dades del diagnòstic en matèria de diversitat LGTBI i ètnicocultural entre l'estudiantat de la Universitat de València realitzat per l’equip MIDICO en 2019. Finalment, s’ha comentat els recursos disponibles per atendre a l’alumnat gitano.
Trajectòries Acadèmiques és una iniciativa de la Universitat de València per acompanyar millor i donar suport a les trajectòries de l’estudiantat, una aposta per conèixer més com són eixes trajectòries, ja que no són uniformes ni transcorren de manera similar. Per dur a terme aquesta iniciativa, la professora Alícia Villar està treballant en col·laboració amb el Servei d’Informació i Dinamització (Sedi) en promoure accions d’estudi i d’intervenció per a la millora de les trajectòries de l’alumnat. És una iniciativa que depèn del Vicerectorat d’Estudis i Política Lingüística.