Raquel Galián-Sabater; Ana Sevilla-Pavón; Gema Alcaraz-Mármol; Thomas Schmidt (2014). Animaciones multimedia para fomentar la comprensión y adquisición de la voz pasiva en lengua inglesa: la perspectiva lingüística cognitiva. (Communication). XV Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL) . Valencia . SPAIN
Ana Sevilla Pavón (2014). Examining collective authorship in collaborative writing tasks through digital storytelling. (Communication). Primer Congreso Internacional en Lingüística, Literatura y Estudios Culturales en Lenguas Modernas (CILLEC II) . Murcia . SPAIN
Raquel Galián-Sabater; Ana Sevilla-Pavón; Gema Alcaraz-Mármol; Thomas Schmidt (2014). Las voces activa y pasiva en lengua inglesa desde una perspectiva cognitiva a través de animaciones multimedia. (Poster). IX Congreso Internacional AELCO . Badajoz . SPAIN
Antonio Martínez-Sáez; Ana Gimeno-Sanz; Ana Sevilla-Pavón (2013). Students motivation and attitudes towards online language learning before and after using the InGenio FCE Online Course and Tester. (Poster). WORLDCALL Conference 2013 . Glasgow . UNITED KINGDOM
Sevilla-Pavón, A. (2015). Digital Storytelling for English for Specific Purposes: enhancing student's communicative skills while raising their awareness about different business-related issues. (Paper). III Conference on New Technologies in Linguistics, Literature, Media Studies and Journalism . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, A. (2015). Españoles por el mundo en Islandia: cultura en clase de E/LE a través de recursos audiovisuales. (Paper). III Conference on New Technologies in Linguistics, Literature, Media Studies and Journalism . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, A. (2015). Presentación en la sesión inaugural de la I Jornada de Educación multidisciplinar para la igualdad de género: perspectivas sociales, literarias y ambientales. (Chair of session). I Jornada de Educación multidisciplinar para la igualdad de género: perspectivas sociales, literarias y ambientales . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, Ana; Gimeno-Sanz, Ana (2015). Fostering communicative skills through digital storytelling within a Business English class. (Communication). CALL Task Conference 2015 Task Design & CALL Proceedings, Eds. J. Colpaert, Aerts, M. Oberhofer y M. Gutiérez-Colón Plana, pp. 430-436. Universitat Rovira i Virgili, Tarragona, España . Tarragona . SPAIN
Gimeno-Sanz, Ana; Sevilla-Pavón, Ana (2015). Toward implementing computer-assisted foreign language assessment in the official Spanish University Entrance Examination. (Communication). 2015 EUROCALL Conference Critical CALL - Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference (pp. 215-220). 26-29 agosto de 2015, Pádova, Italia, Eds. En F. Helm, L. Bradley, M. Guarda y S. Thouësny. Dublin: Research-publishing.net. http://research-publishing.net/display_article.php?doi=10.14705/rpnet.2015.000336 . Padua . ITALY
Gimeno-Sanz, Ana; Sevilla-Pavón, Ana (2015). Assessing Linguistic Competence through Digital Storytelling in Higher Education. (Paper). ICERI 2015 Conference Proceedings of the ICERI 2015 Conference, pp. 1608-1617 . Sevilla . SPAIN
Sevilla Pavón, Ana (2016). Applying learner-centered methodologies for active learning in the foreign language classroom: gamification, flipped teaching & telecollaboration. (Invited paper). Jornada del Proyecto europeo Erasmus+ KA2 SOLE (Social Open Learning Environment) de enseñanza para el desarrollo materiales de aprendizaje colaborativos . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, Ana (2016). Sesión Inaugural de la II Jornada de Educación multidisciplinar para la igualdad de género: perspectivas sociales, filológicas, artísticas y ambientales. (Chair of session). II Jornada de Educación multidisciplinar para la igualdad de género: perspectivas sociales, filológicas, artísticas y ambientales . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, Ana (2016). 'We could finally apply what we'd learned to real life and meet people we could have never met otherwise': A Spain-US intercultural online exchange from the students' perspective. (Communication). IV Conference Innovation in Philology and Communication Studies: Methodological and Research Applications . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, Ana (2016). Telecolaboración, Inglés para fines específicos e integración de competencias del siglo XXI en el currículum. (Paper). AESLA 2016 . SPAIN
Sevilla-Pavón, A.; Cerezo Merchán, B. (2016). Creación de productos y servicios innovadores de Turismo y Negocios Internacionales para el fomento del espíritu emprendedor en el aula de inglés para fines específicos. (Paper). II JSVE - Uso de las TIC en innovación docente universitaria . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, A. Nicolaou, A. (2016). 'Preparing for our future': Intercultural communication task design for English for Specific Purposes through Telecollaboration. (Communication). Eurocall Conference 2016 . Limassol . CYPRUS
Sevilla-Pavón, A. & Cerezo Merchán, B. (2016). Entrepreneurship in the ESP Curriculum through International Business and Tourism Start-ups. (Paper). CILLEC IV: IV International Conference on Linguistics, Literature and Cultural Studies in Modern Languages . Murcia . SPAIN
Haba Osca, J. & Sevilla Pavón, A. (2016). CLIL + ESD = Stories around the World Workshops. (Paper). CILLEC IV: IV International Conference on Linguistics, Literature and Cultural Studies in Modern Languages . Murcia . SPAIN
Sevilla-Pavón, Ana; Fernández-Mesa, Anabel (2016). . (Participation in organiser committee). III International Business Digital Storytelling Contest . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, A. (2015). . (Participation in organiser committee). III Conference on New Technologies in Linguistics, Literature, Media Studies and Journalism . SPAIN
Cerezo Merchán, A.; Sevilla Pavón, A. (2015). IV Digital Storytelling Contest for Tourism. (Participation in organiser committee). . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, A. (2016). . (Participation in organiser committee). Jornadas TALIS de Innovación Educativa y Creatividad 'Redes para la Solidaridad' (Proyecto de Innovación Educativa UV-SFPIE_GER15-312954) . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, A.; Sánchez León, N. (2016). . (Participation in organiser committee). II Jornada de Educación multidisciplinar para la igualdad de género: perspectivas sociales, literarias, artísticas y ambientales . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, A.; Haba Osca, J. (2016). . (Participation in organiser committee). 8th World Conference on Educational Sciences . Alcalá de Henares, Madrid . SPAIN
Sevilla Pavón, A.; Carvalho Sousa, A. (2015). . (Participation in organiser committee). I Jornada de Educación multidisciplinar para la igualdad de género: perspectivas sociales, literarias y ambientales . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, A. (2014). . (Participation in organiser committee). II Congreso Internacional en Lingüística, Literatura y Estudios Culturales en Lenguas Modernas . Guadalupe, Murcia . SPAIN
Sevilla Pavón, A. (2014). . (Participation in organiser committee). Foro de profesores de español como lengua extranjera . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, Ana; Fernández Mesa, Anabel (2015). . (Participation in organiser committee). II International Business Digital Storytelling Contest . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, A.; Alcaraz Lamana, A. (2016). Aprendizaje de lenguas, interculturalidad y educación para el desarrollo. (Invited paper). REDES para la Solidaridad: Jornada TALIS de Innovación Educativa y Creatividad . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, A. (2016). La telecolaboración como herramienta educativa del siglo XXI. (Invited paper). Primavera educativa: un río de educación . Valencia . SPAIN
Cerezo Merchán, B.: Sevilla Pavón, A. (2016). El aprendizaje del inglés a través de la creación colaborativa de relatos digitales del ámbito turístico. (Communication). INRED 2017: III CONGRESO NACIONAL DE INNOVACIÓN EDUCATIVA Y DOCENCIA EN RED El aprendizaje del inglés a través de la creación colaborativa de relatos digitales del ámbito turístico. En V. Botti Navarro y M. A. Fernández Prada (Eds.): Actas de INRED UPV (pp. 3-18). (7-8 de julio de 2016).Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València. DOI: http:/ /dx.doi.org/10.4995/INRED2016.2016.4430. ISBN: 978-84-9048-541-5 . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, A. (2016). TALIS: Escritura, ilustración y musicalización de cuentos de Holanda. (Invited paper). . Utrecht . NETHERLANDS
Sevilla-Pavón, A.; Cerezo Merchán, B. (2016). Fomento del aprendizaje activo y la motivación en el aprendizaje del inglés para fines específicos mediante metodologías de enseñanza centradas en el alumno. (Communication). INRED 2017: III CONGRESO NACIONAL DE INNOVACIÓN EDUCATIVA Y DOCENCIA EN RED Fomento del aprendizaje activo y la motivación en el aprendizaje del inglés para fines específicos mediante metodologías de enseñanza centradas en el alumno. En V. Botti Navarro y M. A. Fernández Prada (Eds.): Actas de INRED UPV (pp. 19-33). (7-8 de julio de 2016). Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València. DOI: http:/ /dx.doi.org/10.4995/INRED2016.2016.4430. ISBN: 978-84-9048-541-5 . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, A. (2017). Business Communication & Entrepreneurship. (Invited paper). . Santiago de Querétaro . MEXICO
Sevilla Pavón, A. (2017). Proyecto TALIS: Mucho más que cordilleras... Cuentos del Perú. (Invited paper). . Santiago de Querétaro . MEXICO
Sevilla Pavón, A. (2017). Gamification Strategies and Tools to Foster Student Engagement in the Foreign Language Classroom. (Invited paper). . Valencia . SPAIN
Nicolaou, A.; Sevilla Pavón, A. (2017). Redesigning a telecollaboration project towards an ecological constructivist approach. (Paper). XVIIIth International CALL Conference: CALL in Context CALL in CONTEXT: Proceedings (pp. 589-597). Jozef Colpaert, Ann Aerts, Rick Kern & Mark Kaiser (Eds.). Antwerp: University of Antwerp. ISBN: 9789057285509 . Berkeley . UNITED STATES
Sevilla Pavón, A. (2017). Diseño de un curso en línea abierto y masivo para la promoción de la lengua y cultura hispanas. (Invited paper). I Jornada sobre tecnologías integradas en la didáctica de lenguas extranjeras . Ciudad Real . SPAIN
Sevilla-Pavón, A. (2017). Enhancing Languages Learning with Digital Storytelling. (Invited paper). ESP & EAP in Spain: New Horizons . Castellón de La Plana . SPAIN
Sevilla-Pavón, A. (2017). Discussion: an overview of research into telecollaboration. (Roundtable discussion). UNICollaboration Research Methodology Seminar . Valencia . SPAIN
Beatriz Cerezo Merchán; Ana Sevilla Pavón (2017). Fostering Entrepreneurship in the ESP curriculum. (Communication). VI International Conference on Innovation in Philology and Communication Studies . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, A. (2017). Movilidad virtual y desarrollo de competencias del siglo XXI en el aula de inglés para fines específicos. (Invited paper). IV Jornadas de Innovación Educativa "La Renovación docente en la educación superior" . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, A. (2017). Spanish LMOOC: Language and Culture through World Tales. (Paper). VI International Conference on Innovation in Philology and Communication Studies . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, A.; Nicolaou, A. (2017). Fostering 21st century Skills in Online Intercultural Exchanges through Digital Storytelling. (Paper). Eurocall 2017 Conference . Southampton . UNITED KINGDOM
Sevilla-Pavón, A. (2017). Spanish language and culture MOOC: learning through world tales. (Paper). MOOCs, Language learning and mobility 2nd International Conference . Nápoles . ITALY
Sevilla-Pavón, A. (2017). IV International Business Digital Storytelling Contest. (Chair of session). IV International Business Digital Storytelling Contest . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, A. (2017). . (Participation in organiser committee). I Unicollaboration Research Seminar, Universitat de València y Universitat Politècnica de València . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, A.; Gimeno Sanz, A. (2019). Innovation with MOOCs and VEs. (Paper). Virtual Exchange & Internationalisation: Enhancing Intercultural Learning - An international staff & student symposium . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, A. (2019). Enhancing Creativity in the Foreign Language Classroom. (Invited paper). Master's in English Language Teaching and Applied Linguistics . UNITED KINGDOM
Sevilla-Pavón, A. (2019). Fostering Global Citizenship through a Virtual Exchange. (Invited paper). Master's in English Language Teaching and Applied Linguistics . Coventry . UNITED KINGDOM
Ferreras-Méndez, J. L.; Sevilla-Pavón, A. (2018). Métodos y técnicas de investigación. (Invited paper). Ponencia invitada para profesores de la Escuela de Administración de Empresas del Instituto Tecnológico de Costa Rica (TEC) . Cartago . COSTA RICA
Sevilla-Pavón, A. (2018). Telecollaboration, Massive Open Online Courses and ICT in Learning Languages and Culture: Research Approach. (Invited paper). Ponencia invitada en el College of Information and Communications Technology, Bulacan State University Malolos, Filipinas . Malalos . PHILIPPINES
Sevilla-Pavón, A. (2018). Innovation in Teaching English as a Foreign Language: Telecollaboration and Digital Storytelling. (Invited paper). Master's in English Language Teaching and Applied Linguistics, Coventry University . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, A. (2018). Enriching Language Learning Through the TALIS Methodology and Digital Storytelling. (Invited paper). Ponencia como profesora invitada en el College of Information and Communications Technology, Bulacan State University, Malolos, Filipinas . Malolos . PHILIPPINES
Sevilla-Pavón, A. (2018). Tales from the Philippines Book Launch. (Invited paper). Tales from the Philippines Book Launch en en Bulacan State University, Malolos, Filipinas . Malolos . PHILIPPINES
Sevilla-Pavón, A. (2018). Culture no longer invisible in language learning. (Invited paper). Lanzamiento del libro 'TALIS Tales from the Philippines' en la Biblioteca Pública de Quezon City, Filipinas. Fecha: 25/03/18 . Quezon City . PHILIPPINES
Sevilla-Pavón, A. (2018). El proyecto iTECLA: entornos telecolaborativos innovadores para la adquisición de lenguas. (Paper). I JORNADA DE RECERCA EN GÈNERE FFTIC . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, A.; Nicolaou, A. (2018). Saying 'YES' to telecollaborative community engagement: CUT-UV 'Youth Entrepreneurship for Society'. (Paper). UNICollaboration Conference 2018 . Cracovia . POLAND
Sevilla Pavón, A.; Rojas-Primus, C. (2018). Exploring the Development of 21st century Competences in L1 & L2 telecollaboration. (Paper). UNICollaboration Conference 2018 . Cracovia . POLAND
Sevilla-Pavón, A. (2018). Crossing borders in the language classroom: a Spanish-Taiwanese entrepreneurship virtual exchange. (Communication). 2nd International Conference on Emerging Issues in Social studies, Economy, Education and Management in Digital Era (EISDE) . Singapur . SINGAPORE
Nicolaou, A.; Sevilla Pavón, A. (2018). Expanding a telecollaborative project through social entrepreneurship. (Paper). XIXth International CALL Research Conference: CALL your DATA CALL Research Conference Proceedings 2018. En J. Colpaert, A. Aerts & F. Cornillie (Eds.), pp. 295-302, Amberes: Universiteit Antwerpen Publishing, https://www.call2018.org/wp-content/uploads/2018/07/proceedings-CALL-2018.pdf, ISBN: 9789057285943 . Brujas . BELGIUM
Gimeno-Sanz, A.; Sevilla-Pavón, A.; Martínez-Sáez, A. (2018). From local to massive learning: unveiling the (re)design process of an English LMOOC based on InGenio materials. (Paper). Eurocall 2018 Conference: Future-proof CALL: language learning as exploration and encounters En: Peppi Taalas, Juha Jalkanen, Linda Bradley, Sylvie Thouësny (Eds.), pp. 77-82, Proceedings from the Eurocall 2018 Conference. University of Jyväskylä, Finland. Dublín: Research-publishing.net, https://doi.org/10.14705/rpnet.2018.26.816 ISBN: 978-2-490057-23-8 . Jyväskylä . FINLAND
Martínez-Sáez, A.; Sevilla-Pavón, A.; Gimeno-Sanz, A. (2018). Analysing students' perceptions of two learning and evaluation modalities in the InGenio FCE Online Course and Tester. (Paper). Eurocall 2018 Conference: Future-proof CALL: language learning as exploration and encounters Proceedings from the Eurocall 2018 Conference. En: Peppi Taalas, Juha Jalkanen, Linda Bradley, Sylvie Thouësny (Eds.), Future-proof CALL: language learning as exploration and encounters, pp. 193-199. Dublín: Researchpublishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2018.26.836 ISBN: 978-2-490057-23-8 . Jyväskylä . FINLAND
Nicolaou, A.; Sevilla-Pavón, A. (2019). The nexus between global citizenship and content-based language learning in virtual exchange projects. (Communication). 'EVALUATE' Final Conference on Virtual Exchange and 21st Century Teacher Education . León . SPAIN
Sevilla-Pavón, A.; Nicolaou, A. (2019). Following a three-phase Design-based Research (DBR) methodology in virtual exchange projects. (Communication). iTECLA International Conference on Intercultural Learning in the Digital Age: Building up Telecollaborative Networks . Valencia . SPAIN
Pastor-García, B.; Sevilla-Pavón, A. & Saneleuterio Temporal, E. (2019). I will teach you a language: an LMOOC for learning Spanish through world tales. (Communication). iTECLA International Conference on Intercultural Learning in the Digital Age: Building up Telecollaborative Networks . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, A.; Nicolaou, A. (2019). Developing 21st century competences and global citizenship in a virtual exchange project. (Communication). Educating the Global Citizen: International Perspectives on Foreign Language Teaching in the Digital Age . Múnich . GERMANY
Alcantud Garrido, M.; Sevilla-Pavón, A. (2019). Tales of the Philippines a translation Proposal (English- Spanish): an Intercultural Perspective. (Paper). IALIC XIX Conference: Translating Cultures, Cultures in Translation . Valencia . SPAIN
Ke, I.C.; Sevilla-Pavón, A. (2019). Budding ELF users in multimodal group telecollaborations between Taiwan and Spain: The use and functions of L1. (Paper). IALIC XIX Conference: Translating Cultures, Cultures in Translation . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, A. (2019). Youth Entrepreneurship for Society (YES): ciudadanía global afirmativa con el proyecto iTECLA. (Communication). I Jornada Innovation Rooms . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, Ana; González-Pastor, Diana (2020). The UVemprén-Aprén 'Global Innovation Collider' YES Lab. (Communication). I International Research Methods in Language and Linguistics Webinar: YES Lab . Valencia . SPAIN
Sevilla Pavón, Ana; González Pastor, Diana (2020). Presidenta del Comité Organizador del I International Research Methods in Language and Linguistics Webinar. (Participation in organiser committee). I International Research Methods in Language and Linguistics Webinar . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, A.; González Pastor, D. (2020). UVemprén-Aprén "Global Innovation Collider" YES Lab. (Communication). I International Research Methods in Language and Linguistics Webinar: YES Lab . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, A.; Finardi, K. R. (2021). El aprendizaje de lenguas en la Universitat de València durante y tras el confinamiento: la perspectiva del alumnado. (Communication). SIMPOSIO INTERNACIONAL SOBRE LA ENSEÑANZA DE LENGUAS EXTRANJERAS EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR: Analizar y actuar, Qué hemos aprendido de la COVID19 y qué ha llegado para quedarse . Madrid . SPAIN
Sevilla-Pavón, A.; Nicolaou, A. (2021). An engagement-based analysis of learners' identity construction in virtual exchange asynchronous discussions. (Communication). YouthMediaLife . Viena . AUSTRIA
Rodilla-Rivas, S.; Sevilla-Pavón, A. (2021). Atitudes de professores e alunos face às línguas minoritárias no ensino secundário: o caso do árabe e do romeno na aula de inglês como língua adicional. (Communication). PluEnPli 2021 . Curitiba . BRAZIL
Chen, H.; Sevilla-Pavón, A. (2021). LF Learners' VR-mediated Telecollaborative Exchanges on an Immersive VR Platform. (Paper). AAAL 2021 Conference . UNITED STATES
Rodilla-Rivas, S.; Finardi, K. R.; Sevilla-Pavón, A. (2021). 'Feels like a third mother tongue to me': exploring learners' attitudes towards minority languages in the English as an Additional Language class. (Communication). 21st IALIC Conference "Language, Culture And Interculturality: Global Debates, Local Challenges" . Bogotá . COLOMBIA
Montaner-Villalba, Salvador; Gimeno-Sanz, Ana; Di Sarno-García, Sofía; Sevilla-Pavón, Ana; Nicolaou, Anna; Koris, Rita & Vuylsteke,Jean-François (pp. 286-291). En: B. Arnbjörnsdóttir, B. Bédi, L. Bradley, K. Friðriksdóttir, H. Garðarsdóttir, S. & M. J. Whelpton (Eds.), Intelligent CALL, granular systems and learner data: short papers from EUROCALL 2022. Dublín: Researchpublishing-net. Disponible en: https://doi.org/10.14705/rpnet.2022.61.9782383720157, ISBN: 978-2-38372-015-7. (2022). Telecollaboration and languages for specific purposes. (Communication). Eurocall 2022 Montaner-Villalba, Salvador; Gimeno-Sanz, Ana; Di Sarno-García, Sofía; Sevilla-Pavón, Ana; Nicolaou, Anna; Koris, Rita & Vuylsteke,Jean-François (2022). Telecollaboration and languages for specific purposes (pp. 286-291). En: B. Arnbjörnsdóttir, B. Bédi, L. Bradley, K. Friðriksdóttir, H. Garðarsdóttir, S. & M. J. Whelpton (Eds.), Intelligent CALL, granular systems and learner data: short papers from EUROCALL 2022. Dublín: Researchpublishing-net. Disponible en: https://doi.org/10.14705/rpnet.2022.61.9782383720157, ISBN: 978-2-38372-015-7 . Reykjavik . ICELAND
Sevilla-Pavón, Ana; Rebeca Finardi, K. (2022). Emergency remote teaching during lockdown: tools used, challenges faced and lessons learned. (Roundtable discussion). Sustaining Teaching in response to a current crisis in Ukraine: A Global Initiative for Teacher Professional Development Roundtable . Kiev . UKRAINE
Rodilla-Rivas, Silvia; Finardi, Kyria Rebeca; Sevilla-Pavón, Ana (2022). Multilingualism in secondary education: perceptions and outcomes from a FORTHEM Multilingual Lab's Citizen Science project. (Communication). 22nd IALIC Conference Diversity and Epistemological Plurality: Thinking interculturality 'otherwise' . Lisboa . PORTUGAL
Sevilla-Pavón, Ana; Alcantud Díaz, María (2022). La tecnología lingüística como aliada en la preservación de la diversidad lingüística: TALIS Cuentos de Filipinas en los proyectos CLAP y Forthem Extreme Citizen Science. (Communication). III Congreso Internacional CreadorAS en la Educación Literaria e Intercultural (CICELI) . Valencia . SPAIN
Nicolaou, Anna; Sevilla-Pavón, Ana (2022). Sustainable Development Goals meet Immersive Virtual Exchange: the Youth Entrepreneurship for Society in 3D initiative. (Roundtable discussion). Eurocall 2022 . Reykjavik . ICELAND
Kalyaniwala, Carmenne; Sevilla-Pavón, Ana (2022). When Business English meets Legalese: Negotiating goals in a 3D Virtual Exchange. (Communication). Eurocall 2022 . Reykjavik . ICELAND
Nicolaou, Anna & Sevilla-Pavón, Ana (2022). A qualitative analysis of the affordances of immersive technologies in virtual exchange. (Communication). IVEC 2022 . Valencia . SPAIN
Sevilla-Pavón, Ana (2022). I3D - International Intercultural Integration in 3D Seminar. (Participation in organiser committee). I3D - International Intercultural Integration in 3D Seminar . Valencia . SPAIN
França, Claudio; Finardi, Kyria R.; Sevilla-Pavón, Ana (2023). Producción y difusión del conocimiento en idiomas distintos del inglés: ¿posibilidad o ilusión vana?. (Communication). PRISEAL 2023 Conference: 'Publicación y difusión de la investigación académica global en tiempos de cambio acelerado' . La Laguna . SPAIN
Sevilla-Pavón, Ana. (2023). 3DSOCIEMOVE para o desenvolvimento de habilidades socioemocionais. (Invited paper). Seminário de pesquisa e cooperação internacional Brasil-España . Vitória . BRAZIL