Rosselló Ivars, Ramon X. (1995). Manuel de Pedrolo: un teatre de la llibertat A Sol Post. Estudis de llengua i literatura . Number. 3 . (pp. 247 - 256) .
Rosselló Ivars, Ramon X. (1997). Anàlisi de l'obra dramàtica de Manuel de Pedrolo . Number. 7 . (pp. 1 - 285) .
Rosselló Ivars, Ramon X. (1999). Anàlisi de l'obra teatral (teoria i pràctica) . (pp. 1 - 255) .
Rosselló Ivars, Ramon X. (2000). Renovació i compromís polític en la literatura dramàtica franquista: entorn a la idea d'un teatre 'en clau' Les literatures catalana i francesa: postguerra i engagement . Number. 370 . (pp. 355 - 500) .
Rosselló Ivars, Ramon X. (2002). Sobre les tècniques del relat teatral i novel.lístic en temps del realisme històric. A propòsit de La collita del diable de Josep M. Espinàs Realisme i compromís en la narrativa de la postguerra europea . Number. 245 . (pp. 477 - 500) .
Rosselló Ivars, Ramon X. (2004). Vicent Andrés Estellés i la renovació teatral valenciana durant la dictadura franquista Vicent Andrés Estellés . (pp. 217 - 248) .
Rosselló Ivars, Ramon X. (2008). La mirada retornada de Salvador Espriu: figures de mediació i nivells ficcionals en l'escriptuta dramàtica El bricolatge literari. De la paròdia al pastitx en la literatura catalana contemporània . (pp. 123 - 155) .
Rosselló Ivars, Ramon X. (2006). Ser i no ser, heus ací la gran troballa (pròleg) 25 anys pràcticament inventats. Bambalina Teatre practicable. . (pp. 139 - 144) .
Rosselló Ivars, Ramon X. (2002). Introducció La cultura mediàtica. Modes de representació i estratègies discursives. Monogràfic de Quaderns de Filologia. Estudis de Comunicació . Volume. 1 . (pp. 7 - 9) .
Rosselló Ivars, Ramon X. (2008). Recensió a Mas i Vives, Joan (dir.) (2006) Diccionari del teatre a les Illes Balears. Palma: Lleonard Muntaner ed.; Barcelona. Publicacions de l'Abadia de Montserrat Estudis Romànics . Volume. 30 . (pp. 459 - 461) .
Ramon X. Rosselló (2008). Jordi Fara ens posa sobre avís Faura, Jordi, Hikikomori (L'era del buit) . (pp. 11 - 28) .
Ramon X. Rosselló (2009). Anàlisi de L'assassinat del doctor Moraleda i El verí del teatre, de Rodolf Sirera Sirera, Rodolf, L'assassinat del doctor Moraleda/ El verí del teatre . (pp. 11 - 38) .
Ramon X. Rosselló (2011). De la creació col·lectiva a la metateatralitat: Memòria general d'activitats, d'El Rogle La literatura davant el mirall. Ironia i metaliteratura en l'època contemporània . (pp. 129 - 168) .
Ramon X. Rosselló (2011). El teatre valencià del temps de l'ADB ençà (o sempre ens quedarà Escalante) L'Agrupació Dramàtica de Barcelona: entre el mite i la realitat? . (pp. 61 - 77) .
Ramon X. Rosselló (2011). El teatre català del segle XX . (pp. 1 - 118) .
Ramon X. Rosselló (2011). Anàlisi de l'obra teatral (teoria i pràctica) . (pp. 1 - 296) .
Rosselló, Ramon X. (2012). Maria Aurèlia Capmany: dona de teatre en temps de postguerra Sunyer, Magí i Palau, Montserrat (coord.), Jaume Vidal Alcover i Maria Aurèlia Capmany a escena . (pp. 81 - 117) .
Ramon X. Rosselló; Roser Soler (2013). Retornar a l'escriptura teatral de Vicent Andrés Estellés L'obra literària de Vicent Andrés Estellés. Gèneres, tradicions poètiques i estil . (pp. 313 - 340) .
Rosselló, Ramon X. (2015). Les ironies de situació en la construcció dramàtica d'Àngel Guimerà: el cas de Terra Baixa La ironia del Modernisme al Noucentisme . (pp. 191 - 220) .
Rosselló, Ramon X. (2015). La filla del mar, un drama modern sobre la identitat (Estudi introductori a La filla del mar, d'Àngel Guimerà) La filla del mar, d'Àngel Guimerà . (pp. 7 - 48) .
Rosselló, Ramon X. (2016). Las autoras asaltan los escenarios valencianos del siglo XXI Hijos de Verónica (generación del miedo) . (pp. 9 - 33) .
Rosselló, Ramon X. (2016). Usos de la ironia de contrast entre text i context de comunicació en l'escriptura teatral de preguerra de Joan Oliver La ironia en les literatures occidentals des de l'inici de segle fins a 1939 . (pp. 425 - 443) .
Rosselló, Ramon X. (2017). Tot Retornant a l'escriptura teatral de Manuel de Pedrolo: els anys cinquanta Teatro hispánico y su puesta en escena . (pp. 367 - 380) .
Rosselló, Ramon X. (2017). Aproximació a la trajectòria de Patrícia Pardo Patrícia Pardo, Obra escollida (1996-2017) . (pp. 299 - 310) .
Rosselló, Ramon X. (2017). Joanot o el duel final entre creador i creació Joanot . (pp. 9 - 31) .
Rosselló, Ramon X. (2017). Entre (con)viure i romandre, o quan les criatures d'El pont flotant agafen forma de llibre El fill que vull tindre/ El hijo que quiero tener/ The child I wish to have . (pp. 11 - 22) .
Rosselló, Ramon X. (2017). Al Cor del Cabanyal, de la mà de Xavier Puchades i Begoña Tena I tornarem a sopar al carrer / Una indígena els va guiar a través de les muntanyes . (pp. 7 - 17) .
Rosselló, Ramon X. (2018). La Dramatúrgia valenciana actual: entre la quantitat i la diversitat de propostes Teatre català avui 2000-2017 . (pp. 75 - 112) .
Rosselló, Ramon X. (2018). Al Voltant dels «cicles de Fedra» de Llorenç Villalonga L'empremta del mite en la literatura del primer terç del segle XX . (pp. 125 - 159) .
Rosselló, Ramon X. (2019). El teatre de Manuel de Pedrolo a través de l'Epistolari (1997) Manuel de Pedrolo, una mirada oberta . (pp. 159 - 181) .
Rosselló, Ramon X. (2019). Al voltant de les autores valencianes: els inicis de Patrícia Pardo Dramatúrgies contemporànies per a la igualtat: autories, escenificacions, recepcions. Una visió comparatista . (pp. 387 - 412) .
Rosselló, Ramon X. (2020). El Teatro en València durante la Segunda República y la Guerra Civil El desafío de la cultura moderna. Música, educación y escena en la Valencia republicana (1931-1939) . (pp. 199 - 216) .
Rosselló, Ramon X. (2020). Relacions hipertextuals en l'obra dramàtica de preguerra de Joan Oliver: el cas de Cambrera nova (1928) Reescriptures literàries. La hipertextualitat en les literatures occidentals (1900-1939) . (pp. 437 - 457) .
Rosselló, Ramon X. (2020). Sobre la dramatúrgia valenciana actual i la Sala Ultramar Solo quedará la lluvia/Només quedarà la puja . (pp. 7 - 15) .
Rosselló, Ramon X. (2021). Els Inicis teatrals de Josep Maria Muñoz Pujol: Antígona La mirada retornada . (pp. 303 - 324) .
Rosselló, Ramon X. (2021). Lectures hipertextuals d'Aigües encantades, de Joan Puig i Ferreter: a la recerca de l'hipotext Literatura catalana contemporània: transformacions, imitacions i altres formes de reescriptura . (pp. 25 - 44) .
Ramon X. Rosselló (2021). Una mirada d'antologia a la dramatúrgia valenciana actual Dramatúrgia valenciana contemporània . (pp. 9 - 19) .
Rosselló, Ramon X. (2022). Rewriting Female Characters in Contemporary Catalan Theatre: Phaedra and Antigone Character and Gender in Contemporary Catalan Literature . (pp. 133 - 148) .
Rosselló, Ramon X. (2022). Els Conflictes dramàtics en l'escriptura teatral de J. P. Cerdà La brasa d'una llengua. Estudis sobre l'obra literària de Jordi Pere Cerdà . (pp. 75 - 93) .
Rosselló, Ramon X. (2023). Primera lliçó sobre el teatre . (pp. 1 - 170) .
Rosselló, Ramon X. (2024). Quan la literatura dramàtica s'emmiralla en la música: imitacions intermedials formals en el teatre independent valencià En altres paraules. La intermedialitat en la literatura contemporània . (pp. 21 - 50) .
Rosselló, Ramon X. (2024). A la recerca de l'obra teatral de Rodolf Sirera: entre el compromís i la diversitat Teatre complet 1 . (pp. 11 - 43) .