Joan Úbeda-Colomer; Pere Molina, Javier Monforte; Laura Antón-González; Núria Devís-Coret; Fernando Fenollosa-Sánchez (2024). Clubs de lectura col·laboratius per al foment de l'hàbit lector i la cultura literària en l'alumnat del Grau en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport. (Communication). X Jornada de Innovación Educativa de la Universitat de València . SPAIN
Javier Monforte; Joan Úbeda-Colomer; Brett Smith (2024). So, what's the difference between co-production and co-design in action?. (Communication). QRSE2024 . UNITED KINGDOM
Javier Monforte; Alex Castan; Pau Mateu; Sofía Pereira-García; Elena López-Cañada, Elena; Joan Úbeda-Colomer (2024). Community spinal cord injury exercise guidelines: a Spanish co-designed infographic. (Communication). EUCAPA 2024 . SPAIN
Joan Úbeda-Colomer; Javier Monforte; Alex Castan; Joan Saurí; Laura Antón-González; Miquel Pans (2024). Theory-based correlates of physical activity in people with spinal cord injury: differences between aerobic activity and strength training. (Communication). EUCAPA 2024 . SPAIN
Úbeda-Colomer, J.; Martin Ginis, K.; Pans, M.; Antón-González, L.; Monforte, J. (2023). Perceived behavioral control, barriers and the physical activity intention-behavior gap in people with disabilities: A three-way interaction model. (Communication). NASPSPA 2023 Annual Conference . CANADA
Úbeda-Colomer, J.; Castan, A.; Saurí, J.; Roldán, A.; Montesinos-Magraner, Ll.; Monforte, J. (2023). Understanding physical activity behavior in people with spinal cord injury: A pilot application of the multi-process action control framework. (Poster). NASPSPA 2023 Annual Conference . CANADA
Úbeda-Colomer, J. (2022). Contribución del Deporte Inclusivo a los Objetivos de Desarrollo Sostenible: Salud y Bienestar. (Invited paper). III Seminario Nacional de Deporte Inclusivo . SPAIN
Úbeda-Colomer, J. (2021). Factores asociados a la actividad física en personas con discapacidad: una aproximación socioecológica. (Invited paper). 1r Congreso Internacional en Ciencias de la Motricidad Humana . ARGENTINA
Úbeda-Colomer, J. (2021). La actividad física del alumnado con discapacidad en las universidades españolas: correlatos sociodemográficos, psicosociales y del entorno. (Invited paper). VIII Congreso Internacional de estudiantes, docentes y trabajadores de la educación física, recreación y deportes . COLOMBIA
Hoekstra F.; DaSilva, P.; Gee, G.; Knibbe, T.J.; O'Neill, M.; Sinden, A.R.; Ubeda-Colomer, J.; Martin Ginis, K.A. (2021). Monitoring and evaluating the impact of a research partnership project on the needs of Canadians with disabilities during and after the COVID-19 pandemic: The COVID-19 Disability Survey. (Paper). 4th UK Implementation Science Research Conference https://implementationscience.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13012-021-01163-7 . ENGLAND
Gee CM; Hoekstra F; Ubeda-Colomer J; Sinden AR; Knibbe TJ; DaSilva P; Martin Ginis KA (2021). The impact of the COVID-19 pandemic on the needs and wellbeing of Canadians with disability. (Poster). ICORD 2021 Annual Research Meeting . Vancouver . CANADA
Gee CM; Hoekstra F; Ubeda-Colomer J; Sinden A; Knibbe TJ; DaSilva P; Martin Ginis KA (2021). The impact of the COVID-19 pandemic on physical activity participation among Canadians with disabilities. (Paper). Canadian Society for Psychomotor Learning and Sport Psychology 2021 Conference https://www.scapps.org/jems/index.php/1/article/view/2659 . CANADA
Gil-Quintana, Javier; López-Cañanda, Elena; Pereira-García, Sofía; Úbeda-Colomer, Joan (2021). Barreras para la participación en actividades físicas y deportivas del colectivo LGTBIQ+. (Communication). XVI Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación Social Aplicada al Deporte (AEISAD) . SPAIN
Úbeda-Colomer, J.; Devís-Devís, J.; Martin Ginis K. A. (2020). The physical activity intention-behaviour gap: do perceived behavioural control and social ecological barriers play a moderating effect?. (Communication). 2020 NASPSPA Virtual Conference (North American Society for the Psychology of Sport and Physical Activity) . Vancouver . CANADA
Úbeda-Colomer, J.; Au, J. S.; Alrashidi, A. A.; Nightingale, T. E.; Currie, K. D.; Hubli, M.; Krassioukov, A.; Martin Ginis, K. A. (2020). Exploring convergent validity of the Leisure Time Physical Activity Questionnaire for People with Spinal Cord Injury against maximal oxygen uptake. (Poster). ICORD Annual Research Meeting . Vancouver . CANADA
Javier Monforte, Joan Úbeda-Colomer i Miquel Pans (2019). Esport, superdiscapacitats i la pornografia de la inspiració. (Communication). I Simposio sobre fair play y justicia social en el deporte escolar . València . SPAIN
Javier Monforte; Joan Úbeda-Colomer (2019). Using two interviewers in qualitative research: analyticial possibilities. (Communication). Myths, Methods, and Messiness: Insights for Qualitative Research Analysis . Bath . ENGLAND
A. Valencia-Peris, J. Lizandra, A. Escribano, S. Castillo, L. Ibáñez, I. Cortell, M. Pans, F. Gómez-Gonzalvo, E. López-Cañada y J. Úbeda-Colomer (2018). Actividad física, sedentarismo y calidad de vida en niños y adolescentes con fibrosis quística. (Poster). VI Congreso de la Federación Española de Fibrosis Quística . Zaragoza . SPAIN
Valencia-Peris, A.; Lizandra, J.; Úbeda-Colomer, J.; López-Cañada, E.; Gómez-Gonzalvo, F.; Pans, M. (2018). Prevalence of active gaming in Spanish youth with cystic fibrosis. (Communication). British Association of Sport and Execises Sciences Conference (BASES2018) Journal of Sports Sciences, 36(S1), 58. https://doi.org/10.1080/02640414.2018.1521633 . Harrogate . UNITED KINGDOM
Valencia-Peris, A.; Lizandra, J.; Úbeda-Colomer, J.; Pans, M. (2018). Physical activity in youth with cystic fibrosis: a brief review. (Poster). 7th International Society of Physical Activity and Health Conference Journal of Physical Activity and Health, 2018, 15(Suppl 1), S141 . Londres . UNITED KINGDOM
Molina, P.; Martínez-Baena, A.; Valenciano, J.; Úbeda-Colomer, J.; Villamón, M. (2018). Research project for school sport development from a fair-play, social justice and gender-based approach. (Communication). Association Internationale des Écoles Supérieures d'Éducation Physique (AIESEP) World Congress . Edimburgo . SCOTLAND
Martínez-Baena, A.; Molina, P.; Úbeda-Colomer, J.; Valencia-Peris, A. (2018). Aplicando lo aprendido en un contexto real: desarrollo de experiencias educativas en alumnado universitario de Ciencias del Deporte. (Communication). XV Foro Internacional sobre la Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior (FECIES) T. Ramiro-Sánchez, M.T. Ramiro-Sánchez y M.P. Bermúdez (Comps.), Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES, p. 505. Universidad de Granada. ISBN: 978-84-09-02099-7 . Santander . SPAIN
Martínez-Baena, A.; Molina, P.; Úbeda-Colomer, J.; Valencia-Peris, A. (2018). Percepción del alumnado sobre el uso del edublog en el Grado en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte de la Universitat de València. (Communication). XV Foro Internacional sobre la Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior (FECIES) T. Ramiro-Sánchez, M.T. Ramiro-Sánchez y M.P. Bermúdez (Comps.), Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES, p. 506. Universidad de Granada. ISBN: 978-84-09-02099-7 . Santander . SPAIN
Joan Úbeda-Colomer; Cindy Hui-Png Sit; Javier Monforte; Miquel Pans; Carmen Peiró-Velert; José Devís-Devís (2018). Physical activity of Spanish university students with physical disabilities. (Poster). European Congress of Adapted Physical Activity . Worcester . UNITED KINGDOM
Joan Úbeda-Colomer; Cindy Hui-Ping Sit; Javier Monforte; Miquel Pans; Víctor Pérez-Samaniego; José Devís-Devís (2018). Barriers to physical activity in Spanish university students with physical disabilities. (Communication). European Congress of Adapted Physical Activity . Worcester . UNITED KINGDOM
Martínez-Baena, A.; Molina, P.; Serrano, J,; Úbeda-Colomer, J. (2018). Educación Física y Deporte en edad escolar: estudios sobre competición deportiva y fair play. (Communication). 6th International Congress of Educational Sciences and Development . Setubal . PORTUGAL
Molina, P.; Úbeda-Colomer, J.; Villamón, M. (2018). Should we consider mixed martial arts as Sport?. (Communication). 14e JORRESCAM (JOURNÉES DE RÉFLEXIONS ET DE RECHERCHES SUR LES SPORTS DE COMBAT ET LES ARTS MARTIAUX) . Toulouse . FRANCE
Martínez-Baena, A.; Zaragoza, J.; Molina, P.; Úbeda-Colomer, J. (2018). Fair play, justicia social e igualdad de género: una intervención pedagógica en Educación Física. (Communication). 6th International Congress of Educational Sciences and Development . Setúbal . PORTUGAL
Molina, P.; Martínez-Baena, A.; Úbeda-Colomer (2018). Panorámica del estudio del fair play en el deporte en edad escolar español. (Communication). V Congresso História e Desporto . Coimbra . PORTUGAL
Molina, P.; Úbeda-Colomer, J.; Martínez-Baena, A. (2017). El Comité Olímpico Internacional ante el dopaje: ¿una actitud hipócrita?. (Communication). V International Congress Sport, Doping & Society . Madrid . SPAIN
Úbeda-Colomer, J.; Monforte, J.; Devís-Devís, J. (2017). Barreras para la actividad física en alumnado universitario con discapacidad: validación preliminar de un instrumento. (Poster). VI Congreso Internacional de Actividad Física y Deporte Inclusivo . Almería . SPAIN
Monforte, J.; Pérez-Samaniego, V.; Úbeda-Colomer, J.; Devís-Devís, J. (2017). La inclusión del participante en el proceso de investigación cualitativa: el potencial de los métodos visuales. (Poster). VI Congreso Internacional de Actividad Física y Deporte Inclusivo . Almería . SPAIN
Monforte, Javier; Úbeda-Colomer, Joan; Atienza Gago, Rodrigo (2017). Hacia una educación física crítica: las posibilidades del cuento motor. (Poster). IV Simposium Internacional de Primavera. Educación Física y Justicia Social: Poblaciones Vulneradas . Valencia . SPAIN
Javier Monforte, Joan Úbeda-Colomer, Rodrigo Atienza, Fernando Gómez-Gonzalvo, Jorge Lizandra, Elena López-Cañada y Sofía Pereira-García (2017). Hacer unidad: la historia colectiva de un grupo de doctorandxs. (Communication). IV Congreso internacional de etnografía y educación (CIEYE 2017) . BARCELONA . SPAIN
Úbeda-Colomer, J; Molina, P; Lizandra, J; Martínez-Baena, A; Gómez-Gonzalvo, F; Valenciano, J (2016). El Edublog como herramienta de aprendizaje colaborativo: una propuesta multidisciplinar en educación secundaria. (Poster). II Congreso Virtual Iberoamericano sobre Recursos Educativos Innovadores . Madrid . SPAIN
Molina , P; Úbeda-Colomer, J; Lizandra, J; Martínez-Baena, A; Gómez-Gonzalvo, F; Valenciano, J (2016). Una experiencia de innovación en formación del profesorado a través del edublog. (Poster). II Congreso Virtual Iberoamericano sobre Recursos Educativos Innovadores . Madrid . SPAIN
Martínez-Baena, A; Molina, P, Úbeda-Colomer, Joan; Lizandra, J; Gómez-Gonzalvo, F; Valenciano, J (2016). Revisión sobre estudios de género en revistas españolas de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte indizadas en WoS (2006-2015). (Poster). Simposium Internacional sobre actividad física, salud y justicia social: poblaciones vulneradas . Valencia . SPAIN
Lizandra, J; Úbeda-Colomer, J; Martínez-Baena, A; Gómez-Gonzalvo, F; Molina, P; Valenciano, J (2016). El uso del edublog como cinefórum en una asignatura de Educación Superior. (Communication). CIMIE 2016. Investigación educativa con impacto social . Sevilla . SPAIN
Úbeda-Colomer, J., Campos-Granell, J.; Llopis-Goig, R.; Torregrosa-Cabrera, M. A.; Monforte, J. (2016). La pertenencia a asociaciones deportivas en el alumnado con discapacidad de la Universitat de València. (Poster). Simposium Internacional sobre Actividad Física, Salud y Justicia Social: Poblaciones Vulneradas . València . SPAIN
Monforte, J.; Úbeda-Colomer, J.; Pérez-Samaniego, V. (2016). Exploring Patrick's cancer and SCI experience through visual metaphors. (Poster). Simposium Internacional sobre Actividad Física, Salud y Justicia Social: Poblaciones Vulneradas . Valencia . SPAIN
Molina, P; Lizandra, J; Úbeda-Colomer, J; Valenciano, J; Gómez-Gonzalvo, F; Martínez-Baena, A (2016). El cinefórum virtual: una experiencia en innovación educativa. (Poster). XIII Foro Internacional sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior (FECIES) . Granada . SPAIN
Molina, P; Lizandra, J; Úbeda-Colomer, J; Valenciano, J; Gómez-Gonzalvo, F; Martínez-Baena, A. (2016). La elaboración de documentales audiovisuales por parte del estudiantado: una experiencia práctica. (Poster). XIII Foro Internacional sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior (FECIES) . Granada . SPAIN
Molina, P; Martínez-Baena, A; Úbeda-Colomer, J; Lizandra, J; Gómez-Gonzalvo, F; Valenciano, J. (2016). Aprendizaje colaborativo a través de la elaboración de documentales audiovisuales y el uso del edublog. (Poster). Congreso nacional de innovación educativa y aprendizaje en red (INRED 2016) . València . SPAIN
Molina, P.; Villamón, M.; Úbeda-Colomer, J. (2016). Las artes marciales mixtas: un análisis crítico. (Communication). 2º Congreso ALFID. Asociación Latina de Filosofía del Deporte . Porto . PORTUGAL
Molina, P.; Martínez-Baena, A.; Úbeda-Colomer, J.; Villamón, M. (2016). Historia del deporte: conocimientos previos del alumnado de Grado en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte. (Communication). XIV Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación Social Aplicada al Deporte (AEISAD) . Madrid . SPAIN
Úbeda-Colomer, J. (2016). La elaboración del TFM: experiencias y orientaciones. (Roundtable discussion). III Jornada de Innovación sobre la Elaboración y Difusión del TFM . Valencia . SPAIN
Úbeda-Colomer, J; Monforte, J; González, L.M.; Devís-Devís, J. (2016). Participación físico-deportiva y obesidad en personas con discapacidad: el entorno universitario. (Poster). III Congreso internacional universidad y discapacidad . Madrid . SPAIN
Úbeda, J.; Molina, J.P.; Sanchis, J.R. (2015). El Edublog como instrumento de evaluación formativa en el Máster en Profesor/a de Educación Secundaria. (Communication). IV Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa . València . SPAIN
Monforte, J.; Úbeda, J.; Gómez-Gonzalvo, F.; Villagrasa, P. (2015). Estereotipos de género en el deporte: la percepción del alumnado. (Communication). IV Congresso de História e Desporto: Desporto & Sexualidade . Lisboa . PORTUGAL
Úbeda, J.; Gómez-Gonzalvo, F.; Molina, J.P; Monforte, J.; Villagrasa, P. (2015). El uso del Edublog en educación física: la percepción del fair play entre el alumnado. (Poster). II Simposium Internacional de Primavera: actividad física y deporte en valores . Alacant . SPAIN