Luis S. Villacañas de Castro; Agustín Reyes Torres (2015). Participatory Action Research strategies in the foreign language classroom: From communication to knowledge production. (Communication). 5th Bremen Symposion 'Content & Diversity in Language Learning and Teaching' . Bremen . GERMANY
Luis S. Villacañas de Castro (2015). La integració dels Clubs de Lectura de la Universitat de València i una assignatura del 'Grau de Mestre/a en Educació Primària: Anglés'. (Communication). Jornada Experiències d'Innovació Docent . Valencia . SPAIN
Luis S. Villacañas de Castro (2015). Applying 'Principles of procedure' to the EFL clasroom through Collaborative Action Research. (Communication). European Conference of Educational Research (ECER 2015) . Budapest . HUNGARY
Luis S. Villacañas de Castro (2015). 'Induction into knowledge' in the EFL classroom: A CAR project with student-teachers at primary and secundary EFL education. (Communication). XVI Congreso Internacional de la Sociedad Española de la Lengua y la Literatura . Alicante . SPAIN
Agustin Reyes Torres; Luis Villacañas de Castro (2015). Docencia, reflexión e investigación en la clase de ELE. (Communication). XI Foro de Profesores de E/LE . Valencia . SPAIN
Luis S. Villacañas de Castro (2016). Using teacher funds of identity as a resource for curricular innovation in the EFL classroom. (Paper). 6º Seminario Internacional de Desarrollo Profesional de los Docentes de Lenguas Extranjeras . Medellín . COLOMBIA
Luis S. Villacañas de Castro; Darío Luis Banegas (2016). Being our best version possible: Identity, collaboration, and research. (Invited paper). 41st Annual FAAPI Conference: ELT as a Multidisciplinary Endeavour: Growing through collaboration . San Juan . ARGENTINA
Luis S. Villacañas de Castro (2017). Mobilizing teacher and learner identity in EFL education through artistic identity texts. (Communication). 6th Bremen Symposion 'The Common European Framework of Reference for Languages: How do we deal with its gaps?' . Bremen . GERMANY
Luis S. Villacañas de Castro (2017). . (Participation in organiser committee). International conference The Child and the Book: Interdisciplinarity between children's literature and arts . Valencia . SPAIN
Luis S. Villacañas de Castro (2018). La investigación-acción educativa según Lawrence Stenhouse: un paradigma para el Trabajo de Fin de Grado. (Paper). V Jornades Treball Fi de Grau, 30 y 31 de enero de 2018 . Valencia . SPAIN
Villacañas de Castro, L.S. (2018). Intersecciones entre la enseñanza del inglés y la pedagogía crítica. (Communication). 1er Congreso de investigación educativa . Valencia . SPAIN
Luis S. Villacañas de Castro (2018). Agonismo, vida comunitaria y materialidad: la creación de un museo escolar en Nazaret. (Communication). Seminario 'Poéticas agonísticas para una educación de la ciudadanía democrática' . Valencia . SPAIN
Luis S. Villacañas de Castro (2019). ¿Qué es la investigación acción educativa? Una aproximación desde Lawrence Stenhouse. (Paper). VI JORNADES DE TFG, Facultat de Magisteri. 30 i 31 de gener de 2019 . Valencia . SPAIN
Luis S. Villacañas de Castro; Wenceslao García Puchades (2019). ¿Qué significa, para la educación, el 15M? (Escuelas democráticasy trabajo por proyectos). (Paper). VI JORNADES DE TFG, Facultat de Magisteri. 30 i 31 de gener de 2019 . Valencia . SPAIN
Villacañas de Castro, Luis Sebastián (2018). Agonismo, vida comunitaria y materialidad: la creación de un museo escolar en Nazaret. (Paper). Jornadas académicas: ARTE Y EDUCACIÓN PARA UNA RADICALIZACIÓN DE LA DEMOCRACIA . Valencia . SPAIN
Luis S. Villacañas de Castro (2019). A culturally responsive EFL pedagogy for an underprivileged, multicultural, urbal school in Spain. (Invited paper). 2nd TEFL Research Colloquium, Universität Trier . Treveris . GERMANY
Matilde Portalés; Luis S. Villacañas de Castro; Ana García-Arroyo (2019). El papel de la multimodalidad en la formación de los futuros maestros. (Roundtable discussion). Recursos multimodales y literacidad en el aula . Valencia . SPAIN
Villacañas de Castro, L.S.; Moreno Serrano, L.M.; Giner Real, C. (2019). Museum education and English language Teaching in Spain: Three vignettes. (Communication). ECER 2019 Hamburg - The European Conference of Educational Research . Hamburgo . GERMANY
Villacañas de Castro, L.S.; Gómez Pons, I.; Sanz Martínez, C.; Tortosa Gonzálvez, C. (2019). Exploring the affordances of materiality for English language learning in a disadvantaged primary school in Spain. (Communication). ECER 2019 Hamburg - The European Conference of Educational Research . Hamburgo . GERMANY
Villacañas de Castro, L.S. (2019). Back to school: organizing a collaborative action re-search team for ELT in an underprivileged school. (Communication). 52nd BAAL Conference: 'Broadening the Horizons of Applied Linguistics' . Manchester . ENGLAND
Luis S. Villacañas de Castro (2019). Las comunas hippies de los años 60 desde la filosofía de la educación de John Dewey: una aproximación. (Communication). IV Congreso Estética y Política: Poéticas del desacuerdo para una democracia plural . valencia . SPAIN
Villacañas de Castro, L.S. (2021). Literatura infantil y juvenil y peripecia educativa: del álbum ilustrado al proyecto escolar. (Communication). Jornades de Educació lectora, literària, i lingüística. Recerca i bones pràctiques . Valencia . SPAIN
Luis S. Villacañas de Castro (2022). El arco de la escritura: Trabajo por proyectos, multimodalidad y translingüismo como vías para sostener la escritura en inglés entre alumnado de primaria. (Communication). II Jornadas Interuniversitarias de investigación e innovación en didáctica de la lengua y la literatura . Valencia . SPAIN
Luis S. Villacañas de Castro (2022). 'Radical Schools Podcast': historias de vida del pasado para interpretar el presente. (Communication). II Jornades d'Educació Lectora Literària i Lingüística . Valencia . SPAIN
Luis S. Villacañas de Castro (2022). Sustaining Deweyan 'growth' at the heart of English language learning: an action research project (2016-2020). (Invited paper). Second Language Teacher Education: Challenges and New Horizons . Viena . AUSTRIA
Luis S. Villacañas de Castro; Frederic A. Torres Úbeda (2022). 'From the mind to the blank sheet of paper'. Scaffolding English writing skills through project-based learning, multimodality, and translanguaging in an underprivileged school in Spain. (Poster). Second Language Teacher Education: Challenges and New Horizons . Viena . AUSTRIA
Luis S. Villacañas de Castro (2023). 'A widening spiral': A Deweyan reading of the Sixties. (Communication). The Philosophy of Education Society 2023 Conference: Democratic Education in Undemocratic Times . Chicago . UNITED STATES
Rodrick Beiler, Ingrid; Villacañas de Castro, Luis Sebastián (2023). Investigating translanguaging as an element of culturally sustaining pedagogies across student backgrounds and identities. (Communication). NERA 2023: Digitalization and Technologies in Education - Opportunities and Challenges . Oslo . NORWAY
Villacañas de Castro, Luis Sebastián (2023). Del tercer espacio a la pedagogía culturalmente sustentante: evidencias de un proyecto extracurricular. (Communication). III Jornades d'Educació lectora, literària i lingüística: L'assaig i altres gèneres de no-ficció multimodal . Valencia . SPAIN
Villacañas de Castro, Luis S. (2023). La espiral educativa en la enseñanza de lenguas: un modelo de inclusión educativa. (Invited paper). IV Congreso de Educación Inclusiva. La inclusión desde las distintas áreas y materias: un abanico de oportunidades . Valencia . SPAIN
Luis S. Villacañas de Castro (2023). Dialéctica positiva y dialéctica negativa en las instituciones educativas contraculturales de los años sesenta en los Estados Unidos. (Invited paper). Crítica estético-política de la subjetividad neoliberal . Madrid . SPAIN
Villacañas de Castro, Luis Sebastián (2023). Dewey's educational spiral and culturally sustaining pedagogies: A framework for mutual enrichment. (Paper). John Dewey and his legacy for education . Carbondale . UNITED STATES
Villacañas de Castro, Luis S. (2023). Elementos anarquistas en los movimientos sociales de los años sesenta en norteamérica. (Invited paper). Spanish-Italian Workshop Contemporary Anarchism: Theories, Aesthetics, and Practices . Madrid . SPAIN
Luis S. Villacañas-de-Castro (2024). Joseph Heller: una lectura de Kafka en Norteamérica durante los años 60. (Invited paper). III Congreso de la Red Euroamericana de Estética Contemporánea: Kafka transatlántico . Madrid . SPAIN
Luis S. Villacañas-de-Castro (2024). Tot ho esperaves del teu fill. Un experiment d'educació informal en homenatge a Vicent Andrés Estellés. (Paper). IV Jornades d'Educació lectora, literària i lingüística . Valencia . SPAIN
Luis S. Villacañas de Castro (2024). El Taller de Inglés / The English workshop: multimodalidad, translenguaje y trabajo por proyectos. (Invited paper). III Jornadas de lenguas extranjeras . Pamplona . SPAIN
Luis S. Villacañas de Castro (2024). ¡Aprendemos dentro y fuera del aula! Pedagogías culturalmente sustentantes en la enseñanza del inglés. (Invited paper). III Jornadas de lenguas extranjeras . Pamplona . SPAIN
Luis S. Villacañas-de-Castro (2024). Democracy, community, and non-violence: reading the Sixties movement through The Public and its Problems. (Paper). (How) Is Deweyan Pragmatism Critical? John Dewey Society Conference 2024 . Evora . PORTUGAL
Luis S. Villacañas-de-Castro (2024). Cultural sustainibility in ELT curricula: A Deweyan reading. (Invited paper). 1st British Association of Applied Linguistics Language Curriculum 'Special Interest Group' Inaugural Webinar . Edinburgh . SCOTLAND
Luis S. Villacañas-de-Castro; Darío L. Banegas (2024). Creativity in language teacher action research: Implications for language teacher education. (Communication). Second Language Teacher Education Conference 2024 . Brno . CZECH REPUBLIC
Luis S. Villacañas-de-Castro (2024). Multiliteracies in teacher education: from the third space to the educational spiral. (Communication). Second Language Teacher Education Conference 2024 . Brno . CZECH REPUBLIC
Fredric Torres Úbeda; Beatriz Pérez Olmedo; Luis S. Villacañas de Castro (2024). Arte y ficción digital en el tercer espacio. (Communication). XIII Jornadas Internacionales de Investigación en Educación Artística . Valencia . SPAIN