La Fundació General de la UV i València Music City impulsen una aliança estratègica per a reforçar la música universitària i la projecció cultural de València

  • UV General Foundation
  • Marta Perez Ortiz
  • May 22nd, 2026
L'OFUV a Serenates 2024

La Fundació General de la Universitat de València (FGUV) i València Music City han formalitzat un acord de col·laboració estratègica per a impulsar conjuntament diverses iniciatives i activitats musicals programades per l’Àrea d’Activitats Musicals de la Fundació durant 2026.

L’aliança permetrà reforçar la programació musical de l’àrea mitjançant suport econòmic per valor de 100.000 euros i accions coordinades alineades amb quatre grans eixos: el foment de la música en la Universitat, la professionalització del sector musical, l’educació i la participació ciutadana, i la connexió entre música i turisme cultural.

L’acord situa la música universitària com un element clau en la projecció cultural de València i reforça el compromís compartit entre la Universitat i València Music City per consolidar la ciutat com un referent internacional vinculat a la creació, la formació i la música en viu.

Entre les iniciatives destacades per a 2026 figura l’impuls de la programació estable de música en viu a la Universitat de València. En aquest marc, l’Àrea d’Activitats Musicals, en col·laboració amb l’Aula de Música del Vicerectorat de Cultura, Esports i Vincle Social, desenvoluparà al llarg de 2026 el cicle de Concerts de Tardor, amb actuacions de música de cambra en diferents espais de la Universitat de València.

Dins d’aquest mateix eix destaca també el festival Serenates, coproduït per la Universitat de València i l’Institut Valencià de Cultura (IVC), que celebrarà la seua 39a edició entre el 20 de juny i el 2 de juliol al claustre del Centre Cultural La Nau. El festival és una de les cites musicals més consolidades de la ciutat i aposta especialment per la música valenciana, la participació de joves intèrprets i la diversitat artística. Gràcies a l’aliança amb València Music City, per primera vegada, s’incorporarà un concert en col·laboració amb el Certamen Internacional de Bandes de Música de València (CIBM), connectant així amb una de les fites musicals més antigues i arrelades a la ciutat.

Respecte a formació musical d’alt nivell i a la professionalització del sector a través de les principals agrupacions universitàries, l’acord també reforçarà el vessant formatiu de les agrupacions musicals universitàries. Així, l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València (OFUV), integrada per 80 joves músics, té prevista una programació de 13 concerts simfònics durant 2026 i 25 concerts de cambra, al mateix temps que ofereix una intensa activitat formativa amb assajos i especialització instrumental al llarg de tot el curs acadèmic.

Per la seua part, l’Orfeó Universitari de València, dirigit per Francesc Valldecabres, continuarà la seua tasca de formació coral amb una vintena de concerts previstos durant l’any i una programació estable d’assajos i activitats formatives.

A més, la col·laboració aposta per la música com a eina de participació ciutadana i cohesió social. Entre les iniciatives previstes destaca un nou cicle de nadales que tindrà lloc al Centre Cultural La Nau. Aquesta proposta vol integrar la programació musical universitària dins de les activitats culturals nadalenques de la ciutat i contribuir a generar nous espais d’encontre entre patrimoni, música i visitants.