La rectora de la Universitat es reuneix amb el president de la Generalitat Ximo Puig

  • Office of the Principal
  • May 24th, 2018
Reunió de la rectora i el President GVA

La primera visita institucional de la rectora de la Universitat de València, Mª Vicenta Mestre, des que va ser elegida en març com a màxima figura institucional ha sigut amb el President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, al Palau de la Generalitat, on els dos representants han pogut parlar de diferents temes d’interès.

Així, la rectora Mª Vicenta Mestre ha pogut traslladar-li al President Ximo Puig alguns dels aspectes i acords que es varen tractar a la IV Trobada Internacional Universia de Rectors, que es va celebrar a Salamanca els dies 21 i 22 de maig amb motiu del 800 aniversari de la seua universitat.

La rectora ha insistit en la necessitat d’una millora del finançament universitari, així com un augment en les beques i la revisió de la política de taxes per fer front als nous reptes del futur. A més, Mestre ha volgut traslladar al President el compromís de fer una Universitat de València diversa i oberta a la societat.

En el mateix camí de les conclusions que es varen fer a la Trobada Internacional Universia de Rectors, Mestre ha destacat que les universitats tenen la responsabilitat de liderar el nou context on la globalització, els canvis demogràfics, un mercat laboral més complexe i poc predicible i una acceleració constant de la innovació produeixen transformacions radicals que requereixen reformes continues.

Els debats de la Trobada d’Universia han remarcat alguns dels principals punts on les universitats més han de focalitzar-se com flexibilitzar i aplicar mètodes educatius innovadors i repensar els processos organitzatius, administratius i de sostenibilitat; nous acords i punts d’unió amb empreses de diferents indústries; ofertes formatives hibrides; noves titulacions, especialment aquelles relacionades amb les ciències computacionals, la intel·ligència artificial, la ciència de dades i la tecnologia; i un major èmfasi en la educació humanística.