72 estudiants han rebut els guardons, que inclouen ajudes a l’estudi per al primer curs de grau en la Universitat de València. Prop de 2.000 alumnes de la província han participat en una iniciativa que reforça el vincle entre l’ensenyament secundari i la universitat i promou l’excel·lència acadèmica.
Aquest dijous 21 de maig, l’Aula Magna de la Facultat de Medicina i Odontologia de la Universitat de València ha acollit l’acte de lliurament dels reconeixements a l’alumnat guanyador de les Olimpíades UV.
Aquesta iniciativa, coordinada per la Delegació per a la Incorporació a la Universitat, té com a objectiu establir un pont entre els estudis de secundària i els universitaris. Així mateix, fomenta l’interés per totes les àrees del coneixement, premia l’excel·lència acadèmica i afavoreix l’accés de l’estudiantat a la formació universitària.
En aquesta edició han participat un total de 1.979 estudiants de batxillerat i de 4t d’ESO, procedents de centres públics i privats de la província de València, que han competit en 14 disciplines de diferents branques del coneixement.
En total, 72 estudiants han sigut guardonats. El premi consisteix en una ajuda a l’estudi de 1.000 euros en totes les disciplines, excepte en Matemàtiques, on ascendeix a 1.234,57 euros. Aquesta ajuda es fa efectiva en el moment en què la persona guardonada es matricula en el primer curs d’una titulació de grau en un centre propi de la Universitat de València.
En aquesta edició, corresponent al curs 2025-2026, els guanyadors de l’olimpíada de Biologia han estat: Marta Cantos Salinas, Ryuri Musashi Suzuki Lino, Javier Pérez Villar, Marua Farah Harakat, Claudia Gimeno López, Lara Aguado Malonda, Paula Avi Aragó, Lucas Barba López, Andreu Valero Ambrós i Sergi Ortega Parra.
Marc Pérez Penadés, Edgar Játiva Martínez, Greta Villanueva Botí, Joan Soler Morant, Irene Cervera Márquez i Nadia Eslava Torrijos han estat els guanyadors de l’olimpíada de Clàssiques.
Els guanyadors de l’olimpíada d’Economia han estat: Elena del Rio Planells, Jonathan Garcés Moya, Javier Artígues Alfonso, Adriana Oliver Sanchís, Irene Castellanos Sanz, Marisa Ballester Escudero, Beatriz Blanco Gómez-Ygual, Óscar Cerdà Momparler, Marta Recuero Tortajada i Simona Petraglia.
Pel que fa a l’olimpíada de Filosofia, les persones guanyadores han estat: Arnau Blasco Sarrió, Daniela Sanz Palop i Eros Sapiña Renard.
En l’olimpíada de Física, els guanyadors han estat: Roberto Sisternes Calatayud, Marc Senabre Sanz, Carlos Celada Esteve, Alejandro Pous Argente, Marta Solís Boscá i Sergi Tudela Tomás.
Candela Ferrer Selles, Héctor Peris Todolí i Marcos Ballester Bautista han estat els guanyadors de l’olimpíada de Geografia.
Els guanyadors de l’olimpíada de Geologia han estat: Rubén Lafuente Marqués, Paula González Villena, Juan Matías Alfaro Sifuentes i Hugo Coronado García.
En l’olimpíada d’Història, les persones guanyadores han estat: Celia Marcelo Fernández, Ekain Gil González i Lorenzo Iranzo del Castillo.
Pel que fa a l’olimpíada d’Història de l’Art, els guanyadors han estat: Santiago López López, Manel Chirivella Peris i Maria Cabanes Beneyto.
En l’olimpíada d’Informàtica, les persones guanyadores han estat: Mauricio José Pérez Hernández, Pedro Segarra Ferré i Marc Casalduch Oudinot.
Dídac Martínez Fraga, Timofei Chabakauri i Andrés Fernández Julián han estat els guanyadors de l’olimpíada de Lingüística.
Els guanyadors de l’olimpíada de Matemàtiques han estat: Kendry Quiñones Villareal, Marc Senabre Sanz, Carlos Celada Esteve, Pau Acero Moreno, Mateo Llorente Magraner i Javier Serrano Esteve.
En l’olimpíada de Química, les persones guanyadores han estat: Carlos Celada Esteve, Víctor Zhou, Pau Acero Moreno, Joan Álvarez Usina, Sergio Cobreros Escribano i Rocío Marco Marco.
Finalment, en l’olimpíada de Valencià, els guanyadors han estat: Yosra Azawe Myumyum, Martina Solís Gambín, Mariola Martínez Juan, Andrea Xin Olmedilla Caulin, Manel Albalat Figa i Lucía Navarro Navarro.
