Monumento a la música (Llíria)
Open registration for the Autumn University of Lliria

The Universitat de València presents the first edition of the Autumn University of Llíria in collaboration with the Universitat de València and the City Council of Llíria and financed by the Council of València. The Autumn University is a meeting point for teachers, professionals, students and citizens of Llíria and its immediate surroundings over two afternoons. "Llíria, city of music. Education and Heritage" is a free initiative open to the general public with the participation of lecturers from the University of Valencia (Faculty of Teaching) and local specialists who provide a broad vision of musical heritage and its educational possibilities in Llíria. Teaching, research and the transfer of knowledge are the fundamental pillars of any university institution. In this sense, the Universitat de València, faithful to its commitment to the Valencian territory and local society, is pushing this academic action that aims to consolidate itself in Llíria and Camp de Túria.

 

La Universitat de València presenta la primera edición de la Universidad de Otoño de Llíria, fruto de la estrecha colaboración entre la Universitat de València y el Ayuntamiento de Llíria, y con la financiación de la Diputación de Valencia.

La Universidad de Otoño es un punto de encuentro de docentes, profesionales, estudiantes, y ciudadanos de Llíria y su entorno próximo a lo largo de dos tardes. "Llíria, ciudad de la música. Educación y Patrimonio" es una iniciativa gratuita y abierta al público en general que cuenta con la participación de profesorado de la Universitat de València (Facultad de Magisterio) y con la de especialistas locales que aportan una visión amplia de lo que ha sido el patrimonio musical y sus posibilidades educativas en Llíria.

La docencia, la investigación y la transferencia de conocimiento son los pilares fundamentales de toda institución universitaria. En este sentido, la Universitat de València, fiel a su compromiso con el territorio y la sociedad local valenciana, empuja esta acción académica que pretende consolidarse en Llíria y el Camp de Túria.

 

ScheduleFrom 14 september 2018 to 4 october 2018. Every day at 10:00 to 14:30.

 
 
Place

Conservatorio Municipal (Calle del Trencall, 4 - Llíria)

 
Organized by

Vicerrectorado de Proyección Territorial y Sociedad (UV)

Diputación de Valencia

Ayuntamiento de Llíria.

http://projeccio.uv.es/

 

Contact unitatsuport@uv.es

 
More information