UVCulturaUV Logo del portal

S. XVIII

Aquesta casa senyorial del segle XVIII, coneguda també com a palau de Martínez Vallejo, va servir durant temps com a Escola de Magisteri fins al 1961.

L’edifici, situat dins la ciutat antiga, al districte de Ciutat Vella, va ser rehabilitat després pels arquitectes Enrique Celma Marín, Francisco Rozas Fuster i Salvador Vila Ferrer per al seu ús com a col·legi major de professorat i alumnat. Va ser inaugurat el 1997 i dos anys més tard, pel bon acolliment del col·legi i de les seues activitats culturals, va ser ampliat amb dues cases més, de nou rehabilitades i adaptades a les exigències i als nous usos d’aquesta construcció.

Alguns elements arquitectònics conservats tenen un interès especial: un llenç de la muralla àrab del segle XI, la torre Miramar, del XVIII, i la volta amb llanterna que tanca l’escala principal. També val la pena assenyalar-se la pintura mural realitzada el 2007 per Damián Flores, amb motiu del desè aniversari del Col·legi, titulada La visita imposible de Juan Peset.

El Col·legi té a més una activitat cultural intensa, molt interessant i atractiva.

Google Maps