UVCulturaUV Logo del portal

12ª Biennal Martínez Guerricabeitia. Avaritia omnium malorum radix.

Centre Cultural La Nau, Sala Acadèmia.

Horari: De dimarts a dissabte, de 10 a 14 i de 16 a 20 hores. Diumenge i festius, de 10 a 14 hores.

Organitza

Patronat Martínez Guerricabeitia. Fundació General de la Universitat de València

Col·labora

Vicerectorat de Cultura i Igualtat. Universitat de València
IVAC - La Filmoteca

Patrocina

Ajuntament de València
Banc Santander
Heineken

Comissari
José Pedro Martínez

Sota el lema ‘AVARITIA omnium malorum radix’ (‘L’origen de tot el dolent és l’avarícia’), el Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València celebra en 2014 la dotzena edició de la seua Biennal, concebuda com un caleidoscopi per a veure les últimes tendències de la creació, sondejar l’estat de l’art actual i convidar al públic a la reflexió.

La Biennal Martínez Guerricabeitia, que enguany coincideix amb la commemoració del 25é aniversari de la fundació del Patronat (1989-2014), pretén incentivar la creativitat de joves artistes espanyols i augmentar alhora el patrimoni artístic de la Universitat de València mitjançant la selecció d’una vintena d’obres d’art contemporani avalades per un comité de selecció que formen experts en aquest àmbit.

Integren el comité de selecció els crítics Sema D’Acosta, Johanna Caplliure, Oriol Fontdevila, Alfonso de la Torre i Lorena Martínez de Corral; i les galeries d’art ADN (Barcelona), Paula Alonso (Madrid), Nuble (Santander), La Real (Palma de Mallorca) i Aural (Alacant).

Aquesta biennal d’art contemporani, organitzada per la Universitat de València, és ja un clàssic de l’art contemporani a la ciutat, ja que compta amb vint-i-quatre anys d’història.

Artistes participants:

Fran Mohíno