Jornada de presentació de la càtedra de Cooperatives Agroalimentàries en la UV

• 11 de setembre de 2018
La fiscalidad en las cooperativas agroalimentarias y acuerdos de intercooperación

El proper 26 de setembre es presentarà oficialment la càtedra de Cooperatives Agroalimentàries de la Universitat de València (UV), finançada per Cooperatives Agro-alimentàries d'Espanya. Serà en el marc d'una jornada sobre fiscalitat i cooperació en l'àmbit de les cooperatives.

L'inici de les activitats de la nova càtedra es produirà en la seua presentació durant la jornada “La fiscalitat en les cooperatives agroalimentàries i acords de intercooperació”. Tindrà lloc en el saló d'actes de l'edifici del Rectorat de la Universitat de València, a partir de les 10:00 h.

En aquesta jornada es desenvoluparan dues taules redones. La primera d'elles, denominada “Problemàtica en la cooperativa agroalimentària sobre la relació dels socis amb aquesta des de la perspectiva de l'IVA”, comptarà amb la participació de Pilar Bonet, professora titular de Dret Financer i Tributari de la UV, i José María López-Alascio, inspector coordinador de la Sotsdirecció General d'Impostos sobre el Consum del Ministeri d'Hisenda.

En la segona taula redona, “L'encaix des de la perspectiva fiscal i jurídica de les diferents formes d'integració. Els acords intercooperatius”, intervindran Pilar Alguacil, catedràtica de Dret Financer i Tributari de la UV, i Fernando Sacristán, professor titular de Dret Mercantil de la URJC. En ella, a més, s'exposarà l'experiència de la cooperativa Ntra. Sra. de la Antigua y Santo Tomás de Villanueva, de Villanueva de los Infantes (Ciudad Real). Participaran el seu gerent, Amparo Villamayor, i el director de Cooperatives Agro-alimentàries de Castella-la Manxa, Juan Miguel del Real.

Així mateix, se celebrarà la signatura protocol·lària de la càtedra, amb la presència del president de Cooperatives Agro-alimentàries d'Espanya, Ángel Villafranca, i la rectora de la Universitat de València, Mavi Mestre.

Les inscripcions a la jornada es poden sol·licitar a través de l'adreça de correu electrònic martinez@agro-alimentarias.coop