Logo de la Universitat de València Logo del portal

La economía social ante sus retos: emprendimiento, transformación digital, género, y desarrollo sostenible

El congrés es va celebrar els dies 24 i 25 d'abril en la Universidad de La Laguna (Tenerife). L'organització va ser a càrrec de la Cátedra Cajasiete de Economía Social y Cooperativa i la Escuela de Estudios Cooperativos (UCM).

Els tallers temàtics del congrés s'han centrat en l'emprenedoria social, l'economia circular, les diverses formes de mesurament de l'impacte social i mediambiental, els objectius de desenvolupament sostenible de l'ONU, les cooperatives agroalimentàries com a model d'empresa sostenible o l'impacte que la transformació digital està tenint en les empreses de l'Economia social, han sigut objecte preferent d'anàlisi en aquest congrés.

Les principals línies temàtiques:

• Emprenedoria social i Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)
  • Cooperatives agroalimentàries
  • Transformació digital i innovació social
  • Mesurament del valor social per a la sostenibilitat de les organitzacions.

Per part de ECOEB han participat:

• Carlos Correcher – La Fiscalidad de los consorcios administrativos en el impuesto sobre sociedades.
  • Ester Machancoses – El régimen jurídico-tributario que preside los nuevos modelos de negocio a través de plataformas digitales.
  • Salvador Montesinos – Régimen fiscal de la generación, titularidad y trasmisión de “criptomonedas”.
  • Pilar Alguacil – Fiscalidad de los procesos de integración de cooperativas agroalimentarias
Imatges: