Logo de la Universitat de València Logo Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació Logo del portal

REQUISITS D'ACCÉS:

Com a requisit general d'accés hauran d'estar en un dels supòsits de l'article 6 del RD 99/2011 o de la disposició addicional segona d'aquest Reial decret.
Com a requisit específic amb prioritat d'accés:

1.- Haber cursat algun dels següents màsters associats al Programa de Doctorat en Educació:

  • Màster Universitari en Psicopedagogia
  • Màster Universitari en Política, Gestió i Direcció d'Organitzacions Educatives
  • Màster Universitari en Educació Especial
  • Màster Internacional en Migracions
  • Màster Universitari en Acció Social i Educativa
  • Màster Universitari d'Investigació en Didàctiques Específiques
  • Máster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària

En el cas d'estar en possessió del Diploma d'Estudis Avançats (DEA) obtingut d'acord amb el que es disposa en l'RD. 778/98 o haver aconseguit la Suficiència Investigadora segons el regulat pel RD. 185/85 hauran d'haver-los obtingut en programes de Doctorat afins a l'àmbit de l'Educació com: 335-D E ducaciónambiental; 270-E D esarrollo personal i participació social; 120-F E studiossocials i polítics de l'educació; 270-D Intervención educativa: mètodes, avaluació, diagnòstic i orientació; 335-C A ccionespedagògiques i desenvolupament comunitari; 100-B Crisis de legitimitat del pensament i pràctiques educatives.

Haver cursat e l Doctorat en Educació (RD.1393/2007).

També qualsevol estudi de Màster oficial o estudis equivalents a l'estranger els continguts del qual es jutgen equivalents als estudis enumerats o suficients des del punt de vista de l'àmbit de l'Educació.

Els coneixements previs que es precisen són, doncs, aquells que es refereixen a un nivell especialitzat de Màster en qualsevol àmbit de l'Educació, valorant molt especialment el desenvolupament d'una xicoteta experiència derivada en l'elaboració i defensa d'un informe (TFM). La llengua del programa és el castellà, encara que es requereix la comprensió necessària de textos en anglès. Qualsevol capacitació addicional quedarà vinculada a les activitats de mobilitat que es trien en el transcurs del programa.

2.- Per als candidats provinents d'altres titulacions, la Comissió de Coordinació Acadèmica del Programa de Doctorat (CAPD) exigirà una formació en l'àmbit de l'Educació o una experiència professional i innovadora acreditada en aquest àmbit. En cada cas, es determinaran els complements de formació necessaris entre els continguts dels Màsters associats ja enumerats.

Els estudiants que complisquen amb els requisits anteriors podran accedir al programa de doctorat sent la Comissió de Coordinació Acadèmica del Programa de Doctorat (CAPD) l'encarregada de verificar el compliment dels requisits anteriors per a l'admissió del doctorand.

La CAPD està composta per la presidència d'aquesta, un membre per cada grup d'investigació consolidat vinculat al programa - almenys un per cada Itinerari -, un responsable de relacions amb altres unitats i universitats, i coordinador d'estades formatives.

Per a l'orientació i assessorament de la carrera acadèmica i professional la comunitat universitària compta amb els serveis de suport i orientació de l'OPAL (assessorament, formació, eixides professionals, agència de col·locació i creació d'empreses: emprenedoria).