University of Valencia logo Logo Doctoral Programme in Chemistry Logo del portal

Els doctorands realitzaran la investigació en les instal·lacions dels departaments de la Facultat de Química, Edifici Jeroni Muñoz i Servei Central de Suport a la Investigació Experimental (SCIE), Instituts de Ciència dels Materials i Ciència Molecular al campus de Burjassot Paterna de la UV i en les instal·lacions del Departament de Química, ITQ i Centre de Reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic (IDM) de la UPV. Aquestes instal·lacions compten amb les tècniques més modernes i condicions de treball satisfactòries. Es corresponen amb els espais en els quals els equips d'investigació que avalen la proposta fan el seu treball.

La Facultat de Química està situada al Campus de Burjassot, essencialment un campus de Titulacions de la branca de Ciències. Els dos edificis, contigus, de la Facultat estan proveïts d'accessos i instal·lacions adequades per a persones discapacitades. La Facultat disposa d'un total de 10 aules, de capacitats entre 50 i 120 places, Addicionalment, la Facultat disposa de 2 aules xicotetes (capacitat 30 places) i un saló de graus de 60 places que disposa dels mitjans audiovisuals adequats per a l'exposició i defensa de Tesis Doctorals i de Projectes. Totes aquestes aules estan dotades amb un equipament audiovisual estàndard consistent en: ordinador amb accés als recursos d'Aula Virtual (e-learning), xarxa Internet, sistema de projecció (canó) i àudio. La Facultat també disposa de 9 laboratoris docents, 1 de Química General (capacitat 80 llocs de treball), i altres 8 amb 32 llocs de treball cadascun (2 de Química Analítica, 2 de Química Física, 2 de Q. Inorgànica i altres 2 de Q. Orgànica). En 1999 es va escometre una reforma integral de tots aquests laboratoris que va finalitzar en 2006. A conseqüència d'això, els laboratoris docents ofereixen els més alts estàndards de qualitat. Particularment cal destacar que disposen de sistemes de detecció, protecció i extinció d'incendis, així com dels mitjans d'alarma i evacuació adequats a la normativa vigent. A més es disposa de 5 taules especials de Laboratori adaptades per a persones amb discapacitat. La majoria dels laboratoris docents disposen d'una Aula-Seminari dotada amb l'equipament audiovisual estàndard definit anteriorment. La Facultat compta amb 4 aules d'informàtica, dotades amb 17-20 ordinadors cadascuna. A més existeix cobertura sense fil per a accés Internet en tots dos edificis, així com en la resta del Campus.

També cal indicar que el Servei de Biblioteca i Documentació està centralitzat (situat en l'edifici Eduardo Boscá) i s'ofereix com a servei de Campus a totes les Titulacions de la branca de Ciències. Des de fa quasi 10 anys, existeix un programa finalista de co-finançament Centre-Universitat per a l'adquisició anual de textos docents i el muntant econòmic dels quals està establit en els Pressupostos de la Universitat. La Biblioteca també disposa d'accés en línia per a consulta de bases de dades i revistes especialitzades de totes les branques de la Química ( http:// biblioteca.uv.es). Les diferents activitats de la biblioteca es poden consultar en la pàgina web, incloent tambè aquelles corresponents a formació. A més, els Departaments de la Facultat compten amb minibiblioteca de consulta especialitzada. Com a serveis de Campus destacables cal citar l'Aula d'autoaprenentatge d'idiomes i l'Oficina de Relacions Internacionals que gestiona els programes d'intercanvi. De manera general es disposa dels serveis de la UV i de la UPV.

També la UPV disposa a més dels serveis on els grups d'investigació fan les seues tasques, de serveis generals de Biblioteca, Microscòpia electrònica i Radiacions. La Biblioteca i Documentació Científica proveeix i gestiona la documentació i informació bibliogràfica de suport a l'estudi, la docència i la investigació de la comunitat UPV; i a més, ofereix activitats de formació sobre el maneig dels seus recursos. Ofereix serveis presencials : Consulta en sala i cabines per a treball en grup , préstec i devolució d'exemplars , préstec interbibliotecari , préstec d'ordinadors portàtils, informació bibliogràfica i referència i formació d'usuaris. També ofereix serveis en línia. La Biblioteca Central de la UPV, va obtindre l'any 2009 el certificat d'accessibilitat universal conforme a la norma UNE 170001-2:2007 “Accessibilitat universal, part 2: sistema de gestió d'accessibilitat”.

Tal com es pot observar en aquest document tots els equips d'investigació posseeixen projectes en actiu, que serviran de base per al possible finançament de les assistències a congressos. El 70% dels estudiants del programa de doctorat en química amb menció d'excel·lència són becaris nacionals, autonòmics, de les pròpies universitats o europeus. Habitualment participen en les convocatòries d'estades o en les pròpies dels programes de menció d'excel·lència en el cas, d'aquells alumnes que no disposen de finançament. Aquestes afirmacions es corroboren amb la puntuació obtinguda en la menció d'excel·lència en aquest apartat (73 sobre 100).

El finançament requerit per al correcte funcionament del programa inclou, des del punt de vista dels doctorands, beques, ajudes de mobilitat i finançament per a l'assistència a congressos i reunions internacionals.

Les fonts de finançament són essencialment de tres tipus i la Comissió Acadèmica del Programa de Doctorat es compromet a utilitzar totes les vies existents per a finançar el programa:

1. Convocatòries dirigides als propis doctorands. En aquesta mena de convocatòries els responsables de l'obtenció de recursos són fonamentalment els doctorands. D'aquest tipus trobem nombroses convocatòries:

• Convocatòries nacionals de mobilitat.

• Convocatòria de mobilitat de la UVEG i la UPV.

• Convocatòries nacionals de beques de doctorat.

• Convocatòries autonòmiques de beques de doctorat.

• Convocatòria de beques de doctorat de la UVEG i la UPV.

• Ajudes de la UVEG i la UPV per a assistència a congressos internacionals

2. Convocatòries dirigides als grups d'investigació. En aquesta mena de convocatòries els responsables de l'obtenció de recursos són els grups d'investigació que donen suport al programa.

D'aquest tipus trobem nombroses convocatòries:

• Convocatòries de projectes del Programa Marc europeu.

• Convocatòries de projectes del Pla Nacional.

• Convocatòries autonòmiques de projectes d'investigació.

• Projectes amb empreses

• Convocatòries de projectes propis de les Universitats

Respecte a les previsions per a l'obtenció de recursos externs, la informació dels projectes obtinguts pels grups d'investigació que participen en el Programa de Doctorat permet assegurar que el Programa està en condicions de garantir el suport necessari per a la formació dels seus doctorands.

Quant a la previsió de doctorands que aconsegueixen finançament podem dir que tots els que han entrat amb alguna mena de beca han tingut finançament perquè s'han integrat en algun grup d'investigació que ha corregut amb totes les despeses d'investigació, perquè tots els grups del programa disposen de projectes suficients per a finançar la seua investigació. En el cas d'altres doctorands no hi ha tantes garanties de finançament, no obstant això, tots els que hem tingut en els últims anys estaven integrats en grups d'investigació que igualment han anat finançant estades, assistències a congressos, etc., per la qual cosa, fins ara, tots els doctorands dels programes predecessors han comptat amb finançament.