Logo de la Universitat de València Logo Programa de Doctorat en Direcció d'Empreses Logo del portal

La visió del programa és convertir-se en una referència d'excel·lència en la formació d'investigadors en direcció d'empreses en l'àmbit nacional i internacional.
Els valors compartits per l'equip humà involucrat en aquest programa serien:

  • Esperit crític i curiositat científica.
  • Rigor en la investigació i afany de superació.
  • Garantia de qualitat en la docència i el desenvolupament professional.
  • Importància i rellevància social de la investigació.
  • Àmbit internacional de la labor investigadora.
  • Visió multidisciplinària de la investigació.
  • Esperit de cooperació i treball en equip.

Aquesta visió i aquests valors constitueixen les guies bàsiques per aconseguir els objectius perseguits pel programa:

  • Formar i desenvolupar investigadors especialitzats en Adreça d'empreses a través de l'aprenentatge de coneixements i habilitats indispensables per dur a terme una investigació de qualitat.
  • Transmetre les actituds i valors propis de l'investigador.
  • Proporcionar les relacions i recursos per estimular, millorar o generar les competències als estudiants.
  • Vincular la investigació a les empreses de l'ajusto soci-econòmic.
  • Desenvolupar la capacitat investigadora de qualitat del Departament direcció d'empreses i dels doctors formats en el si del seu programa de doctorat.

En el si del departament direcció d'empreses es desenvolupen diferents línies d'investigació que nodreixen els continguts del programa de doctorat i sustenten el desenvolupament dels investigadors que en elles participen. Les línies d'investigació
del programa s'emmarquen a les següents àrees de direcció d'empreses:

  • Estratègia, competitivitat i performance.
  • Estudi de la relació entre les diferents estratègies i el rendiment empresarial. Factors d'èxit, estratègies competitives i corporatives. Empreses cooperatives.
  • Internacionalització: opcions estratègiques i recursos humans.
  • Estudi de l'estratègia, estructura i recursos humans en l'àmbit de la internacionalització de l'empresa. Maneres d'entrada, offshoring, adquisicions, rols de filials, localització de l'empresa, expatriats.
  • Equips directius, habilitats i canvi organitzatiu.
  • Estudi de la influència de les característiques de l'equip humà i del govern corporatiu en el rendiment de les empresa i el canvi organitzatiu. Top Management Team, pràctiques d'alt rendiment, ètica i responsabilitat social, govern corporatiu.
  • Aprenentatge organitzatiu i qualitat.
  • Estudi del paper de l'aprenentatge organitzatiu i de la gestió de la qualitat com a fonts clau d'avantatge competitiu sostenible, i la seva influència en el disseny organitzatiu. Transferència de coneixement. Aprenentatge organitzatiu. Disseny organitzatiu. Models de transferència de la qualitat.
  • Entrepreneurship, innovació i responsabilitat social
  • Estudi dels processos de creació d'empreses i de les eines i metodologies de diagnòstic i auditoria tecnològica. Creació d'empreses. Empreses gasela. Born-Globals. Empreses de base tecnològica. Districtes, localització, turnaround, responsabilitat social.