University of Valencia logo Logo Department of Earth Physics and Thermodynamics Logo del portal

Experts mundials en teledetecció i observació de la Terra avaluaran la salut de planeta aquesta setmana a València

  • September 26th, 2024
Image de la noticia

L'Auditori de Torrent (Torrent, València) acull del 23 al 27 de setembre la setena edició del Recent Advances in Quantitative remalnom Sensing (RAQRS VII), una trobada de referència mundial en l'ús de satèl·lits per a monitorar la Terra. Organitzat per la Unitat de Canvi Global, en el Image Processing Laboratory (IPL) de la Universitat de València, el congrés compta amb el patrocini de l'Ajuntament de Torrent i l'Agència Espacial Europea (AQUESTA).

A partir d'aquest dilluns 23 de setembre i al llarg de cinc dies, el Recent Advances in Quantitative remalnom Sensing (RAQRS VII) avaluarà l'estat actual del planeta, vist des de satèl·lit; presentarà els avanços recents en l'observació de la Terra i marcarà les tendències de la recerca futura, d'aplicació en camps tan diversos com l'agronomia, l'oceanografia, la meteorologia, el canvi climàtic, l'illa de calor urbana, els gasos d'efecte d'hivernacle, la pujada del nivell de la mar, els desastres naturals o la seguretat, entre altres.
La trobada, centrat en la presentació de més de 150 treballs de recerca, reunirà experts de tot el món, així com a representants d'organismes com la NASA, l'Agència Espacial Europea (AQUESTA), l'Agència Espacial Espanyola o el Centre Nacional d'Estudis Espacials de França (CNES), entre altres entitats de 20 països que són referència en els camps de l'observació de la Terra i la teledetecció.
L'acte d'inauguració, que tindrà lloc el dilluns 23 a les 09:30h, comptarà amb la presència de l'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado; el vicerector de Recerca de la Universitat de València, Carlos Hermenegildo; el director de l'Agència Espacial Espanyola, Juan Carlos Cortés, i el president i organitzador del congrés, José Antonio Sobrino, catedràtic de la Universitat de València i Premi Jaume I de Medi Ambient 2019, a més de representants de la Generalitat Valenciana.
Per a obrir el programa, el congrés compta amb la ponència de Mark Drinkwater, cap de la secció de missions espacials terrestres de l'Agència Espacial Europea, que parlarà dels projectes de futur de l'AQUESTA en aquest camp, així com de la importància de comptar amb informació mediambiental precisa que contribueixi a la comprensió dels canvis climàtics en el planeta; i de Juan Carlos Cortés, Director de l'Agència Espacial Espanyola (AEE), que presentarà el Programa d'Observació de la Terra de la AEE.
Accedir al programa complet