Logo de la Universitat de València Logo Facultat d'Economia Logo del portal

Estudia a la Facultat d’Economia, garantia de professionalització i ocupabilitat.

Estudia a la Facultat d’Economia, garantia de professionalització i ocupabilitat

La nostra meta és que aconseguiu el que somieu.

La nostra meta és que aconseguiu el que somieu

La Facultat d'Economia de la Universitat de València celebra el III Fòrum de Turisme

  • 17 de setembre de 2018
Image de la noticia

El dijous 27 de setembre, amb motiu del Dia Mundial de Turisme, la Facultat d'Economia de la Universitat de València acollirà la tercera edició de forTur_VLC, III Fòrum de Turisme, coincidint amb el dia fixat en el calendari de les Nacions Unides per a destacar el valor social cultural, polític i econòmic del turisme.

El Fòrum de Turisme pretén convertir-se en un espai de referència en l'àmbit acadèmic del turisme per al nostre territori, familiaritzar als estudiants amb les empreses i institucions més rellevants del sector turístic, així com fer partícip al sector de les més recents àrees de reflexió i recerca.

Aquest tercer Fòrum de Turisme serà inaugurat per Francesc Colomer, Secretari Autonòmic de l'Agència Valenciana del Turisme; Pilar Moncho, Diputada Delegada de Turisme; Antonio Bernabé, Director General Fundació Turisme València; Joaquín Aldás, Vicerector d'Estratègia, Qualitat i Tecnologies de la Informació; i José Manuel Pastor, Degà de la Facultat d'Economia de la Universitat de València.

Després de la inauguració es procedirà al lliurament dels Premis al Millor Treball Fi de Grau (TFG)/ Millor Treball Fi de Màster (TFM) en Turisme, patrocinats per Air Nostrum.

forTUR_VLC aspira a reunir en un mateix fòrum a investigadors, empresaris, representants d'institucions i estudiants interessats en el sector turístic. Aquesta modalitat de debat es divideix en dos vessants: taules-col·loqui al matí i focus groups en les sessions de vesprada. En les taules-col·loqui, on participaran de 3 a 4 experts, moderats per un professor de la Facultat, es reflexionarà sobre els grans temes que preocupen al sector turístic, amb grans figures de l'àmbit polític i empresarial, enguany orientades en torn del Big Data i a la implementació de plans estratègics de turisme.

En la sessió de vesprada s'organitzaran grups de treball que, sota la metodologia de grups de discussió, reuniran a un conjunt d'actors rellevants que tractaran qüestions d'innovació, realitat virtual i desenvolupament, amb l'objectiu de realitzar un diagnòstic rigorós que culmine en una exposició dels reptes als quals s'enfronta cada col·lectiu. Les conclusions del focus group aspiren a ser la matèria prima informativa per a la presa de decisions empresarials, així com per al disseny de la política turística per part de les administracions públiques, els qui rebran un exemplar d'aquestes.

La conferència inaugural sobre Turisme i Transformació digital, temàtica proposta per l'OMT per a enguany 2018, la impartirà la directora de Comunicació d'AlicanTEC Mayte Vañó.

Les taules-col·loqui i els focus groups acullen així mateix a un valuós elenc de protagonistes en el sector turístic, entre els quals es troben Antoni Bernabé (Fundació Turisme València), Javier Herráiz (Cap de Servei d'Assistència Turística i responsable de la gestió dels Planes de Dinamització), María Ruíz (Cap Unitat Turisme Cultural, Turisme Comunitat Valenciana), Sergio Usón (Director Societat Agencies de viatge amb Realitat Virtual), Benjamí Martínez (Director Agencia Euroturismo), Laura García (Tècnic en Promoció i Màrqueting de Visit Benidorm), Olga Blanco (IBM), per citar solament alguns. El programa complet es pot veure en la web de la Facultat d'Economia de la Universitat de València.