Capgemini organitza #GAMEOFCLOUD, un hackathon universitari entorn de IoT i cloud

La competició se celebrarà simultàniament demà, dia 24 de novembre, en les universitats de València, Oviedo, Murcia i la Politècnica de Madrid

Madrid, 23 de novembre de 2017. Capgemini,, un referent mundial en serveis de consultoria, tecnologia i transformació digital, ha engegat el hackathon universitari #GAMEOFCLOUD que es desenvoluparà simultàniament en quatre universitats espanyoles matí 24 de novembre. La competició, que compta amb el patrocini d'IBM i que és el primer d'aquesta categoria que Capgemini organitza a Espanya, reunirà a joves talents entorn d'un repte divertit i audaç relacionat amb IoT i cloud.

Ambdues companyies estan treballant estretament amb Univèrsitat de València, Universitat Politècnica de Madrid, Universitat d'Oviedo i la Facultat d'Informàtica de la Universitat de Múrcia, els centres que acolliran de forma sincronitzada aquest hackathon d'àmbit nacional en el qual es preveu que participen més de 40 equips multidisciplinaris d'entre 3 a 5 persones que, durant 12 hores intensives, experimentaran amb noves tecnologies.

El repte que #GAMEOFCLOUD proposa als equips és generar una xicoteta producció visual o auditiva partint de la captació de moviments mitjançant càmeres Kinect (Microsoft) en un escenari quadrat i el seu processament a través de programari de la seua pròpia creació utilitzant el framework de Capgemini (Devonfw) i les eines i API disponibles en la plataforma en el núvol IBM Cloud.

L'objectiu final és crear un sistema de captació de moviments (els de una coreografia, per exemple) mitjançant les càmeres —parteix relacionada amb IoT— i pujar aquesta informació al núvol IBM Cloud per streaming i en temps real, per a ser tractada per un mòdul Node-XARXA completament desenvolupat en Javascript, i generar així un senyal visual o auditiva (a criteri dels participants) sobre una pantalla de televisió o projector —parteix vinculada a cloud i microservicios—.

El jurat, compost per professionals de Capgemini, IBM, les universitats i representants de les àrees d'Innovació i Digital d'alguns dels nostres més importants clients en l'àmbit nacional, triarà un equip finalista de cada campus, tenint en compte el grau de finalització del projecte i la viabilitat del mateix, l'originalitat de la idea, la dificultat tècnica, el disseny i usabilitat. En definitiva, es valorarà el conjunt de la posada en escena, partint des dels moviments fins a la seua traducció en forma de senyals visuals o sonores en temps real. Posteriorment, el jurat escollirà un projecte guanyador d'entre els 4 finalistes.

Cadascun dels quatre equips guanyadors de cada universitat rebrà un premi d'1.000 euros en xec regal de Amazon i el guanyador nacional es portarà un altre per valor 2.000 euros.

L'esdeveniment és també un entorn propici perquè els joves entren en contacte amb el món de l'empresa i viceversa i tenir l'oportunitat d'entrar a formar part del programa de talents de Capgemini amb beques, pràctiques i oportunitats professionals.

Aquesta iniciativa s'emmarca en el compromís global de Capgemini amb la innovació aplicada, per a concebre i desenvolupar aplicacions de forma col·laborativa i fomentar la transferència de coneixement per especialitzacions tecnològiques i per sectors empresarials.
Els participants hauran d'acudir amb ordinador i tots els elements accessoris que consideren (ratolí, teclat, etc.). Les bases legals estan disponibles aquí.

Sobre Capgemini
Un líder a nivell mundial en serveis de consultoria, tecnologia i transformació digital, Capgemini està a l'avantguarda de la innovació per a abordar la diversitat d'oportunitats que tenen les seues empreses clients en el dinàmic entorn de les plataformes, el núvol i el digital. Recolzada per una sòlida trajectòria de 50 anys i una dilatada experiència multisectorial, Capgemini permet a les companyies aconseguir els seus objectius de negoci mitjançant una àmplia gamma de serveis que cobreix des de l'estratègia, fins a les operacions. Capgemini actua sota la ferma convicció que el valor de negoci de la tecnologia es genera i desenvolupa a través de les persones. Capgemini una companyia multicultural de 200.000 professionals present en més de 40 països i, en 2016, va registrar uns ingressos mundials de 12.500 milions d'euros.

Més informació en https://www.capgemini.com/es-es/

People matter, results count.

Data d'actualització: 24 de novembre de 2017.