Logo de la Universitat de València Logo Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Logo del portal

11th International School of Trigger and Data Acquisition (ISOTDAQ)

  • 2 d’octubre de 2019
11th International School of Trigger and Data Acquisition (ISOTDAQ)

La 11ª Escola Internacional de Trigger and Data Acquisition (ISOTDAQ) presenta per als que tinguen un títol en enginyeria o informàtica (que van des d'estudiants de grau fins a postdoctorats) la possibilitat de treballar i aprendre sobre l'adquisició i tractament de dades en experiments de física de partícules tan grans com l'accelerador de partícules del CERN. L'escola es durà a terme del 13 al 22 de gener de 2020, en la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria.

L'Escola proporcionarà una descripció actualitzada dels instruments bàsics i les metodologies utilitzades en física d'alta energia, des de xicotets experiments en el laboratori fins als gegantescos experiments de LHC, presentant els principals blocs de construcció, així com les diferents solucions i arquitectures en diferents nivells de complexitat.

Els temes principals de l'escola inclouen els conceptes bàsics dels conceptes de programació d'adquisició de dades (DAQ) (p. ex., emmagatzematge de dades, xarxes, programació IO, programació FPGAs), sistemes de bus de maquinari (VMEbus, PCIe, MicroTCA), lògica de tret i maquinari (NIM), així com sistemes de tret intel·ligents basats en memòries associatives i GPU. La lectura basada en PC i el disseny del trigger també es cobriran amb revisions dels sistemes TDAQ moderns del LHC i experiments amb objectius fixos.

L'Escola consta d'un 50% de conferències (impartides principalment per físics i enginyers que treballen diàriament en sistemes TDAQ complexos en el CERN) i un 50% d'exercicis pràctics en els quals els estudiants podran treballar en grups xicotets en una àmplia varietat de components electrònics dels sistemes TDAQ. L'objectiu principal de l'escola és proporcionar als estudiants un nivell ampli però introductori del domini TDAQ. També serà d'interés per a estudiants d'altres àmbits d'investigació com l'astrofísica o la física nuclear.

Per a obtindre més informació (incloses les instruccions d'inscripció) accedir al lloc web:

http://indico.cern.ch/event/isotdaq

Data final per a la inscripció: 15 d'octubre de 2019

Email: jose.torres@uv.es