Logo de la Universitat de València Logo Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Logo del portal

Els guanyadors dels concursos de la Càtedra de Ludificació i Govern Obert a la ciutat de València reben els premis

• 19 de juliol de 2021

El dijous 15 de juliol a les 11h es va celebrar l’entrega de premis als guanyadors dels Concursos de Càtedra de Ludificació i Govern Obert a la Ciutat de València en el Palau de l’Exposició de València.

Alguns estudiants de grau i màster de la Universitat de València presentaren diverses propostes ludificadores dins de les àrees de multimèdia, realitat augmentada, videojocs, visualització de dades i ludificació. Els participants optaven a tres premis: el Premi a la Ludificación de la Ciutat de València para estudiantes de l’ETSE-UV, el Premio a la Ludificación de la Ciutat de València en l’Àrea d’Antropologia de l’Educació i el Premi a la Visualització de Dades de la Ciutat de València.

Elisa Valía, consellera de Transparència i Govern Obert de l’Ajuntament de València, i Mº Dolores Real, vicerectora de Innovació i Transferència de la Universitat de València varen presidir l’acte junt al moderador, Fernando Gallego, cap del Servei de Transparència i Govern Obert.

Francesc Sánchez, co-director de la Càtedra, va entregar el Premi a la Ludificació de la Ciutat de València en l’àrea d’antropologia de l’educació, l’objectiu del qual és donar a conèixer la història antropològica dels espais i monuments de la ciutat de València a través d’enllaços amb codis. Els estudiants d’Educació Social premiats varen ser Paola García, Diana Lacruz, Marta Ballesteros, Sara Lorenzo i Oliver, Andrea Díaz, María Belles i Sara Barragán.

Els alumnes del Grau de Ciència de Dades de l’ETSE-UV Adrián Calatayud, Miguel Claramunt, Borja David i Pablo Ferrer han aconseguit el Premi a la Visualització de Dades de la Ciutat de València, ofert a alumnes que proposen visualitzacions de dades relacionades amb temàtiques mediambientals a partir de l’ús del portal de dades de la conselleria de Govern Obert.

El Premi a la Ludificació de la Ciutat de València tracta de proposar ferramentes de ludificació que promocionen informació de València útil per a la ciutadania. Eric Duró, Lucas Peter Ferry i Tommaso Valenzano han sigut els guanyadors d’aquest concurs entregat per Inmaculada Coma co-directora de la Càtedra.

La Càtedra ha desenvolupat des del seu començament activitats orientades a la ludificiació de la ciutat en distints àmbit: formació, investigació i transferència i divulgació. Amb eixa motivació, l’Ajuntament de València ha col·laborat, a través de la Conselleria de Transparència i Govern Obert, amb la Universitat de València amb l’objectiu d’aplicar ferramentes lúdiques a la relació entre la ciutadania i el govern municipal, la transparència i l’ús de dades obertes. La finalitat, de la mateixa manera, és apropar el coneixement a la societat d’una forma més interactiva, accessible i atractiva.

Web de la pàgina: ludificacion.uv.es