Logo de la Universitat de València Logo Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Logo del portal

• Exposició de la ETSE

En memòria de Joan Pelechano

• 11 de febrer de 2020
En memòria de Joan Pelechano

El passat 8 de febrer de 2020 ens va deixar Joan Vicent Pelechano Fabregat, impulsor de la creació de l’ETSE-UV.

Joan Pelechano, professor de la Universitat de València des de principis de la dècada dels 70, va ser Director del Departament d'Informàtica i Electrònica entre 1995 i 1999, any en el qual va ser elegit Degà de la Facultat de Física, càrrec per al qual va ser reelegit en 2002.

Sent un dels principals impulsors de la transformació de les especialitats tecnològiques de carreres científiques en titulacions d'Enginyeria a partir de 1993, va treballar intensament per a iniciar la creació de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE-UV) com a centre universitari per a millor organitzar, conjuminar i projectar els estudis i investigacions de la Universitat de València en les àrees de l'enginyeria.

Instituïda l’ETSE-UV l'any 2003, va ser elegit el seu primer director, càrrec per al qual va ser reelegit en 2006. Durant el seu període de direcció va contribuir decisivament al creixement dels estudis d'Enginyeria i la seua adaptació al marc de l'Espai Europeu d'Educació Superior. Així mateix, en aquest període la Universitat de València, amb el llavors Rector Francisco Tomás, va dur a terme sota la direcció del professor Pelechano el disseny i construcció de les actuals instal·lacions pròpies de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria que van ser finalment inaugurades l'any 2011.

Durant la seua carrera universitària va participar activament en l'Institut de Robòtica i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (IRTIC), liderant nombrosos projectes d'investigació i transferència.

L'any passat va participar en els actes de la commemoració del 25 aniversari dels estudis d'Enginyeria a la Universitat de València (veure vídeo https://www.youtube.com/watch?v=cA7TxbdFM8U), en el saló de graus que en el seu honor porta el nom de Joan Pelechano.