Logo de la Universitat de València Logo Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Logo del portal

  • Exposició de la ETSE

La professora Emilia López-Iñesta respon sobre Matemàtiques i Intel·ligència Artificial en un concurs de divulgació científica

  • Unitat de Cultura Científica i de la Innovació
  • 2 de maig de 2020
Emilia López-Iñesta, professora de la Universitat de València i doctora en Tecnologies de la Informació, Comunicacions i Computació
Emilia López-Iñesta, professora de la Universitat de València i doctora en Tecnologies de la Informació, Comunicacions i Computació

Emilia López-Iñesta, professora de la Universitat de València i doctora en Tecnologies de la Informació, Comunicacions i Computació, forma part del projecte de divulgació científica ‘Som científics i científiques – queda’t a casa!’ l’objectiu del qual és augmentar l’interès de l’estudiantat jove per la ciència, l’enginyeria, la tecnologia i la innovació. Després de dues setmanes de concurs, del 4 al 15 de maig de 2020, els i les participants votaran per a donar un premi al millor científic o la millor científica.

El concurs enguany té un nou format perquè l’alumnat d’entre 10 i 18 anys interaccione des de les seues cases amb científics i científiques de manera segura. En l’acció hi ha 3 zones, cadascuna d’elles amb 10 persones expertes en diferents àrees de la ciència i la tecnologia, i hi participen al voltant de 18 centres educatius.

López-Iñesta forma part de la Zona Titani, on les i els estudiants “fan preguntes a través d’un xat en el qual poden preguntar el motiu pel qual triar una carrera com matemàtiques o ciència de dades, per quina raó vaig fer un doctorat en Intel·ligència artificial en l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la Universitat de València, per què m’agrada la docència, investigar i divulgar, de què tracten els projectes didàctics La dada que hi ha en tu, Falla Immaterial, DatabeersVLC o Girls4STEM en què participe o per què m’agrada el meu treball”, explica la investigadora.

D’aquesta manera, el personal investigador guanya habilitats comunicatives i l’estudiantat veu com el que aprenen en classe s’aplica en la vida real. Amb això, també s’acosten al món de la investigació des del punt de vista de qui s’hi dedica. Emilia López-Iñesta apunta: “comunicar el que fem és un deute que tenim amb la societat. També és important fer arribar el missatge que la inversió en ciència i tecnologia és fonamental i que dones i homes hem de treballar junts de manera col·laborativa”.

A mi m’agradaria que entengueren la relació entre les professions CTEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) i la seua contribució al benestar de la societat. Per exemple, les matemàtiques, la impressió 3D i la informàtica són fonamentals per al disseny i la fabricació de pròtesis humanes. Ara estem veient amb la COVID-19 la importància de recollir dades de qualitat de manera ètica i segura per tal de fer bones estimacions per a estudiar l’evolució de la pandèmia”, conclou la investigadora de la Universitat de València.

 

L’activitat està organitzada per Kialo Comunicación y Divulgación Innovadora i hi col·laboren la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia - Ministeri de Ciència i Innovació, el Consell Superior d’Investigacions Científiques a través del programa Ciudad Ciencia i el Consell d’Administració Marina (Marine Stewardship Council).

Perfil d’Emilia López-Iñesta:

https://titanio.somoscientificos.es/profile/emilialopez/

 

 

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies