Logo de la Universitat de València Logo Escola de Doctorat Logo del portal

Programa de Doctorat en Nanociència i Nanotecnologia

Codi programa: 3141

Regulació: RD 99/2011

Branca de coneixement: Ciències

Web específica del doctorat: www.icmol.es/doctorado/nano

Organització:Instituto de Ciencia Molecular

Centre de gestió:Escola de Doctorat

Universitats participants:Universitat de València (Estudi General), Universitat d'Alacant, Universitat Jaume I de Castelló, Universidad de La Laguna,Universidad de Castilla La Mancha

Coordinador/a del programa:Eugenio Coronado Miralles

Places ofertes de nou ingrés:25 plazas.

Objectius: L’objectiu principal és elaborar i defensar una tesi doctoral en nanociència. En aquest procés, el doctorand i la doctoranda han d’adquirir una gran capacitació professional en diferents matèries, especialment en les que requereixen creativitat i innovació, que els permeta reeixir en contextos amb poca informació específica i resoldre problemes complexos, a més de dissenyar i executar projectes nous i innovadors. Els objectius específics són: oferir una formació investigadora als titulats i titulades superiors i facilitar-los el desenvolupament acadèmic, investigador o professional; establir relacions de col·laboració amb institucions i empreses d’alta tecnologia; impulsar la cooperació entre universitats per desenvolupar un perfil investigador en nanociència i nanotecnologia que demanen empreses que aposten per l’R+D+I i per grups de prestigi en recerca científica i tecnològica.

Descripció:

El Doctorado Interuniversitario en Nanociencia y Nanotecnología que se propone tiene su origen en la Escuela Nacional de Materiales Moleculares que se ha venido desarrollando desde el año 1992 con carácter bienal. Esta Escuela ha servido para articular y consolidar en España una comunidad científica en el área de la Nanociencia y los Materiales Moleculares que en la actualidad se ha constituido como grupo especializado de la Real Sociedad Española de Química. Por otra parte, la Escuela ha contribuido de forma decisiva a la formación de varias generaciones de jóvenes científicos. Desde el año 2007 el periodo de formación de este doctorado se estructuraba en torno al Master Interuniversitario en "Nanociencia y Nanotecnología Molecular", (resolución 5 de octubre de 2009) y en el que participan actualmente las Universidades de Valencia (coordinadora), Universidad de Alicante, Universidad de Castilla-La Mancha, Universidad Jaume I de Castellón, Universidad de La Laguna, Universidad Autónoma de Madrid y Universidad de Valladolid. Como tal programa de doctorado recibió en octubre de de 2011 la mención hacia la excelencia por parte del Ministerio de Educación. Dicho doctorado también recibió la mención de calidad en la primera convocatoria desde la fecha en que se creó el programa.

Contacte informació administrativa doctorat: doctorado@uv.es

Contacte informació de caràcter acadèmic del programa: Eugenio.Coronado@uv.es