Logo de la Universitat de València Logo Escola de Doctorat Logo del portal

Programa de Doctorat en Història Contemporània

Codi programa: 3128

Regulació: RD 99/2011

Branca de coneixement: Arts i humanitats

Web específica del doctorat: www.uv.es/doctorat-historia-contemporania

Organització:Departamento de Historia Contemporánea

Centre de gestió:Escola de Doctorat

Universitats participants:Universidad Autónoma de Madrid, Universidad Complutense de Madrid, Universidad del País Vasco (Euskal Herriko Unibertsitatea), Universidad de Cantabria, Universidad de Santiago de Compostela, Universidad de Zaragoza y Universitat de Valencia (Estudi General)

Coordinador/a del programa:Dra. Dña Nuria Tabanera García

Places ofertes de nou ingrés:15 plazas.

Objectius: Els objectius del programa de doctorat en Història Contemporània són: formar i orientar els doctorands i les doctorandes en les tasques de recerca, tot assegurant que adquireixen les habilitats tècniques, les destreses intel·lectuals i les competències tècniques necessàries per a la presentació d'una tesi doctoral; posar en coneixement els últims procediments i resultats de la recerca en història contemporània; introduir el doctorand i la doctoranda en els grups de recerca i en les xarxes acadèmiques en què es desenvolupa l'activitat investigadora relacionada amb el seu tema de treball.

Descripció: La historia contemporánea es un área plenamente consolidada en la enseñanza y la investigación universitaria. Más allá de los límites de las Humanidades, goza también de un creciente reconocimiento e interés notorio entre científicos y profesionales en la macroárea científico-social. Es así por su capacidad para explicar los tiempos recientes y, en consecuencia, proporcionar ese depósito de experiencias imprescindibles para poder comprender el presente y afrontar la toma de decisiones. Está fuera de toda duda, pues, la trascendencia de la Historia Contemporánea en la articulación de las sociedades actuales, y, en particular, de la española y la valenciana. Se trata, también, de formar profesionales competentes en distintas líneas de trabajo. Los doctores en Historia Contemporánea formados en este programa podrán integrarse, entre otros sectores socio-profesionales, en la enseñanza universitaria, en centros públicos y privados de investigación, en empresas de industria cultural, en empresas u organismos públicos encargados de la gestión del patrimonio cultural, en empresas e instituciones de análisis social y prospectiva o en medios de comunicación. En todos estos sectores, al menos, estarán capacitados para ejercer funciones al más alto nivel.

Contacte informació administrativa doctorat: doctorado@uv.es

Contacte informació de caràcter acadèmic del programa: nuria.tabanera@uv.es