Logo de la Universitat de València Logo Escola de Doctorat Logo del portal

Programa de Doctorat en Màrqueting

EQUIP INVESTIGACIÓ 1 (13 investigadors)
LÍNIA INVESTIGACIÓ ASSOCIADA: L.I. Distribució comercial i serveis
Descripció: Investigació de l´estratègia de l´empresa de distribució comercial i de serveis (innovació i aprenentatge organitzatiu, sostenibilitat i economia circular, estratègia multi i omnicanal, internacionalització, etc.). Relacions al canal (relacions B2C i B2B, cadena de valor al canal, poder i influència i resultats, etc.). Comportament del consumidor (processos d'elecció en entorns multi- i omnicanal, motivacions intrínseques i extrínseques, el comportament postcompra, WOM i e-WOM, etc.). Distribució física i operadors logístics (reptes distribució multi- i omnicanal, qualitat i valor logístic, etc.). Gestió de l'empresa de servei (marca i capital de marca, lliurament de valor i cocreació, service recovery, atmosfera i experiència, estandardització i polítiques d'assortiment, preu i promoció en l'estratègia multi-omnicanal, formació i motivació del personal, marques del distribuïdor -posicionament i personalitat- impacte en vendes i rendibilitat, etc.). Resultats (mesurament de la productivitat detallista, mesurament del valor del client, etc.). Implicacions de la digitalització en els processos de compra i models de negoci (tecnologies d'autoservei i llocs web en el procés de decisió de compra del consumidor, gestió de l'experiència de servei en l'estratègia multi- i omnicanal, incloent-hi l'establiment, Internet i el canal mòbil, les apps, etc.)

Nombre y apellidos investigadores

Universidad

Categoría académica

Gloria Berenguer Contri

Universidad de Valencia

Catedrático Univ.

Haydeé Calderón García

Universidad de Valencia

Catedrático Univ.

Teresa Fayos Gardó

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Marta Frasquet del Toro

Universidad de Valencia

Catedrático Univ.

Irene Gil Saura

Universidad de Valencia

Catedrático Univ.

Martina González Gallarza

Universidad de Valencia

Catedrático Univ.

María José Miquel

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Beatriz Moliner Velázquez

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Alejandro Mollá Descals

Universidad de Valencia

Catedrático Univ.

Eugenia Ruiz Molina

Universidad de Valencia

Catedrático Univ.

Maja Seric

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Teresa Vallet Bellmunt

Universitat Jaume I Castellón

Titular Universidad

Juan Carlos Fandos Roig

Universitat Jaume I Castellón

Contratado Doctor

EQUIP INVESTIGACIÓ 2 (11 investigadors)
LÍNIA INVESTIGACIÓ ASSOCIADA: L.I. Comunicació i Noves Tecnologies
Descripció: Investigació dels processos de comunicació de màrqueting en entorns offline, en línia i virtuals: subjectes, objectes, mitjans, continguts, components, fases, efectes, antecedents i conseqüències. Metodologia qualitativa i quantitativa, en especial, l'anàlisi de contingut, el desenvolupament d'escales de mesura fiables i vàlides i models causals formatius i reflectius amb variables latents. Anàlisi del comportament del consumidor davant les comunicacions de màrqueting offline (inclou drones), virtuals i en línia (inclou màrqueting mòbil i xarxes socials): processament de la informació, contingut, percepcions, beneficis, riscos percebuts, records, actituds, engagement i lleialtat. Anàlisi d'efectes de la comunicació mitjançant eines neurocientífiques, big data i intel·ligència artificial. Aplicacions de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a diversos àmbits. Estudis cros-culturals dels factors determinants de l'eficàcia de les comunicacions de màrqueting interactiu. Anàlisi de comportaments postcompra (lleialtat, intenció, engagement i comunicació boca-oïda electrònica) als entorns de comunicació online tipus xarxes socials i virtuals. Aplicació dels models explicatius d‟actituds al procés d‟adopció de les TIC. Estudi de les variables controlables (vinculades al missatge) i no controlables per l'anunciant (saturació publicitària, etc.) en les comunicacions de màrqueting interactiu o en línia i la seva influència en el comportament de compra.

Nombre y apellidos investigadores

Universidad

Categoría académica

Luisa Andreu Simó

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Andreu Blesa Pérez

Universitat Jaume I Castellón

Titular Universidad

Enrique Bigné Alcañiz

Universidad de Valencia

Catedrático Univ.

Rafael Currás Pérez

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Rosa Mª Rodríguez Artolá

Universitat Jaume I Castellón

Contratado Doctor

Marcelo Royo Vela

Universidad de Valencia

Catedrático Univ.

Carla Ruiz Mafé

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Isabel Sánchez García

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Javier Sánchez García

Universitat Jaume I Castellón

Catedrático Univ.

Silvia Sanz Blas

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Luis Jose Callarisa Fiol

Universitat Jaume I Castellón

Titular Universidad

EQUIP INVESTIGACIÓ 3 (15 investigadors)
LÍNIA INVESTIGACIÓ ASSOCIADA: L.I. Aplicacions Sectorials del Màrqueting
Descripció: Investigació de màrqueting en àmbits concrets que requereixen aproximacions específiques, particulars i innovadores als entorns actuals, principalment: a) màrqueting de les organitzacions públiques (citymarketing, governança i sostenibilitat, qualitat de vida a la ciutat, e-govern); b) màrqueting en organitzacions no lucratives (comportament de donants i voluntaris); c) màrqueting de l'oci (turisme, cultura i esport – gestió d'esdeveniments, adaptació a discapacitats, gestió i valoració d'experiències, influència de les emocions–); d) innovació i NT en aplicacions sectorials del màrqueting (adopció de tecnologies, influència en la gestió i en la compra); e) responsabilitat social corporativa RSC i creació de valor compartit (influència de la RSC a la marca; comportament del consumidor i RSC; CVC en contextos B2B i B2C); g) màrqueting social i polític (comportaments socials, aplicacions al segment juvenil); h) màrqueting internacional (l'anàlisi de l'entorn competitiu, l'estudi de barreres i els estímuls de la internacionalització, l'aplicació de metodologies d'anàlisi a la presa de decisions o la investigació de les noves tecnologies); i) Màrqueting Industrial o B2B Màrqueting (xarxes d'empreses, capital social, confiança i reliance, cooperació, co-creació de valor, intercanvi d'informació, clústers o districtes industrials, orientació al mercat, màrqueting relacional, internacionalització i altres performances)

Nombre y apellidos investigadores

Universidad

Categoría académica

Joaquín Aldás Manzano

Universidad de Valencia

Catedrático Univ.

Eva Caplliure Giner

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Amparo Cervera Taulet

Universidad de Valencia

Catedrático Univ.

Manuel Cuadrado García

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Asunción Hernández Fernández

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Inés Küster Boluda

Universidad de Valencia

Catedrático Univ.

Mª José Miquel Romero

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Carmen Pérez Cabañero

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Miguel Ángel Moliner Tena

Universitat Jaume I Castellón

Catedrático Univ.

Walesska Schlesinger

Universidad de Valencia

Titular Universidad

Natalia Vila López

Universidad de Valencia

Catedrático Univ.

Marta Estrada Guillén

Universitat Jaume I Castellón

Contratado Doctor

Jaume Llorens Monzonís

Universitat Jaume I Castellón

Contratado Doctor

Diego Monferrer Tirado

Universitat Jaume I Castellón

Contratado Doctor

Vicente Tortosa Edo

Universitat Jaume I Castellón

Prof. Asociado Laboral