Logo de la Universitat de València Logo Escola de Doctorat Logo del portal

Programa de Doctorat en Química Sostenible

Codi programa: 3155

Regulació: RD 99/2011

Branca de coneixement: Ciències

Web específica del doctorat: www.uji.es/estudis/oferta/base/doctorat/actual/quimicasostenible

Organització:Instituto Universitario de Ciencia Molecular (ICMOL)

Centre de gestió:Escola de Doctorat

Universitats participants:Universidad de Valencia Estudi General,Universitat Jaume I de Castellón,Universidad Politécnica de Valencia,Universidad Complutense de Madrid,Universidad de Extremadura,Universidad de Castilla la Mancha

Coordinador/a del programa:Julia Pérez Prieto

Places ofertes de nou ingrés:5 plazas

Objectius: L'objectiu del programa és que l’estudiant siga capaç de transformar els resultats de la recerca en sistemes transferibles a laboratoris de recerca o al sector industrial i empresarial utilitzant les eines de la química sostenible. També que siga capaç de dirigir projectes per substituir processos productius contaminants o dissenyar nous processos més benignes, així com de dirigir projectes per integrar en un procés productiu una o diverses eines de la química sostenible. Finalment, el programa pretén que l’alumne adquirisca destresa per estructurar i escriure els resultats obtinguts en forma d'articles per a congressos i revistes científiques i redactar projectes d'R+D+I viables.

Descripció: El Programa posibilita a los y las estudiantes la adquisición de la metodología de investigación científica y la profundización en el conocimiento de diversos temas en el ámbito de la Química Sostenible. La asociación entre química y desastres o riesgos medioambientales es una constante en todas las sociedades modernas. Esto es paradójico, ya que, probablemente, no existe ninguna otra ciencia que haya contribuido más, de modo simultáneo, a la preservación del medio ambiente y al bienestar de la humanidad. En este contexto, los distintos actores involucrados en el diseño, fabricación, comercialización y uso de productos químicos (empresas y empresariado, personal técnico, investigador, legisladores, consumidores...) han adquirido una conciencia clara sobre la necesidad de vincular las actividades en este campo con la preservación del medio ambiente y los recursos naturales, es decir, con un desarrollo sostenible.

Contacte informació administrativa doctorat: doctorado@uv.es

Contacte informació de caràcter acadèmic del programa: Julia.Perez@uv.es