13 de desembre de 2024. 13:00h. Sessió en línia. Idioma: espanyol.
Fátima Rahim
Universitat de València
Es va dur a terme una investigació on es va analitzar com l'alumnat d'Educació Primària actua davant la recepció d'instruccions per a fer tasques de comprensió lectora i exposició d'idees a través de la redacció d'un text breu. En la producció d'aquest text, es van analitzar les habilitats lectores de l'alumnat en enfrontar-se a textos breus amb informació contradictora i la identificació de les diferents fonts d'informació. Per a això, van llegir quatre textos curts i se'ls va preguntar sobre el fet de convertir-se en vegetarians. La meitat dels participants van fer la tasca de forma assistida i l'altra meitat sense eixa assistència. Aquests assajos van ser realitzats en paper. En la segona sessió, van completar un assaig de post-aprenentatge en paper, amb una indicació general de record i una tasca de memòria d'idees i fonts. Els principals resultats exposen que l'alumnat que va rebre la condició assistida produeix textos que inclouen més fonts d'informació per a justificar la utilització dels seus arguments.
Bio
Fàtima Rahim Bondia va obtindre el grau en Mestra d'Educació Primària amb l'especialitat d'Audició i Llenguatge per la UV en 2018 i el posterior màster en Professora d'Educació Secundària. Actualment compagina la seua labor com a Doctoranda en el Programa de Doctorat de Comprensió i Lectura en la UV i mestra a l'escola pública de la Comunitat Valenciana.