Logo de la Universitat de València Logo Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació Logo del portal

.
.
.
.

José Vicente Romero Rodríguez. Màster en Investigació en Llengües i Literatures

23 de de gener de 2019

El Màster en Investigació en Llengües i Literatures de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació ha representat, per a José Vicente Romero, la porta per a iniciar-se en la docència i la investigació. Guanyador d’una beca d’atracció de talent de la Universitat de València, Romero ha començat a impartir classe com a docent de l’àrea de Filologia Italiana a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, mentre prepara la tesi doctoral. En aquesta aprofundeix en la línia oberta en el Treball Fi de Màster, Edizione del carteggio di Antoine Perrenot de Granvelle e Johann Jakob Fugger (1563-1564) presso la Bibliothèque Municipale de Besançon, pel qual va obtindre Matrícula d’Honor.

José Vicente Romero, premi extraordinari de màster, subratlla la importància de que aquest compte amb docents de tots els graus filològics que s’imparteixen a la Facultat, el que permet una aproximació enriquidora a les diferents llengües i literatures, a més de les diverses metodologies i perspectives des de les quals analitzar-les. Aquestes, explica, han estat imprescindibles a l’hora de plantejar la seua recerca, que té una clara vocació interdisciplinària, per tal de poder completar l’edició filològica dels manuscrits inèdits amb el context en el qual es va produir l’intercanvi epistolar.

Entre els aspectes que José Vicente Romero destaca com a més rellevants, figura la variada proposta formativa complementària que s’ofereix, a partir de diferents jornades d’investigació, congressos i conferències que s’organitzen en connexió amb el màster, i que permeten descobrir nous aspectes que enriqueixen la formació. Des del seu punt de vista, el fet que el Màster en Investigació en Llengües i Literatures compte amb un alumnat procedent de diferents països contribueix a aportar una perspectiva multicultural que resulta molt positiva per a la dinàmica de treball i aprenentatge.