Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Estudiants de la Universitat de València

Obertes les inscripcions per a la Universitat de la Tardor de l'Eliana

Smart City

Període de l'esdeveniment: De 20 de setembre de 2018 a 22 d'octubre de 2018. Dilluns, dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge de 08:00 a 14:00.

Lloc de realització: Centre Sociocultural (l'Eliana) Plaça del Jutge M. Comes, 1

Descripció:

La tecnologia ens envolta i està present en un nombre cada vegada més gran d'activitats quotidianes, alhora que té un paper decisiu en el funcionament de les ciutats i els territoris. Aquests han de planificar com utilitzar la tecnologia per tenir cura i incrementar la qualitat de vida dels ciutadans procurant un desenvolupament sostenible que permeta mantenir aquest estatus al llarg del temps.

Una ciutat intel·ligent és un sistema de persones interactuant amb, i mitjançant, fluxos d'energia, materials i serveis per promoure el desenvolupament sostenible i la qualitat de vida. El plantejament serà intel·ligent mitjançant l'ús estratègic de la innovació i les infraestructures i serveis de tecnologies de la informació i de la comunicació per a la gestió urbana transparent i participativa que responga a les necessitats socials i econòmiques de la societat.

Cada població ha d'aplicar un enfocament Smart adequat a les seues característiques, centrat en el benefici de les persones i no en la tecnologia per si mateixa.

La Universitat de Tardor de l'Eliana, impulsada pel Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat de la Universitat de València, abordarà l'estat actual de la tecnologia i el desenvolupament de les Smart Cities, tractant aspectes com la mobilitat intel·ligent, la Internet de les coses i el Big Data i la Intel·ligència Artificial. A més, mostrarà la situació d'implantació de territoris intel·ligents a l'Eliana, així com d'altres poblacions de la Comunitat Valenciana i de la resta d'Espanya.

Organitza:

Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat