Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Estudiants de la Universitat de València

IX JORNADES D'HISTÒRIA DE L'EDUCACIÓ VALENCIANA: PEDAGOGIA:PENSAMENT,POLÍTICA,PRÀCTICA

• 15 de novembre de 2018

IX JORNADES D’HISTÒRIA DE L’EDUCACIÓ VALENCIANA

PEDAGOGIA:PENSAMENT,POLÍTICA,PRÀCTICA

València,27-30 de novembre 2018

Des de 2001 aquestes jornades sostenen un continuat interès a promoure el coneixement d’un àmbit significatiu de la nostra realitat històrica. Tracten de conèixer i comprendre qüestions del passat de l’educació, però responent sempre a la necessitat de fonamentar la reflexió sobre problemes i fets de la realitat actual. Idees, models i procediments que es construeixen històricament, sens dubte, i constitueixen encara avui temes rellevants.

En aquesta edició oferim una convocatòria a recorrer un itinerari historiogràfic per discursos i practiques pedagògiques en la nostra societat valenciana, en la pròpia capital i en comarques i ciutats; ho farem, revisant components diversos: peculiaritats identitàries, bases ideològiques, models i condicions socials, signes de reproducció o transformació, iniciatives innovadores, etc. I tractant de revelar la presència en els fets pedagògics de l’obstinació dels seus subjectes o actors, la incidència del polític, els espais viscuts (quotidians i territorials), els canvis i resistències.

Les jornades, organitzades pel Departament d’Educació Comparada i Història de l´Educació i Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat, en col·laboració amb la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació i la Facultat de Magisteri, volen ser un motiu i oportunitat per a prosseguir en la tasca de repensar l’educació des de la Història, revisar les pràctiques en la seua institucionalització, aclarar l’evolució de la seua organització normativa.

Es lliurarà certificat d’assistència

Inscripció gratuïta a: