Logo de la Universitat de València Logo Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació Logo del portal

Programa apropament al món professional Grau Educació Social Curs 2018-19

  • 5 de març de 2019
Image de la noticia

Davant la necessitat detectada pel professorat del Grau i tenint en compte també la sol·licitud de l'alumnat de 1r d'Educació Social d'un major acostament a la realitat de la professió d'educador/a social, s'ha establit, com en anys anteriors, la coordinació entre el Col·legi Oficial d'Educadores i Educadors Socials de la Comunitat Valenciana (COEESCV) i la Universitat de València per a realitzar unes visites a centres que treballen amb diferents realitats de l'Educació Social. Si bé la visita ha tingut com a grup destinatari a les i els estudiants de 1r de Grau d'Educació Social, també s'ha oferit aquesta possibilitat a les col·legiades i col·legiats del COEESCV. 

Aquest curs 2018-19, les visites s'han planificat en grups reduïts des de la coordinació del curs i han tingut lloc al llarg del mes de febrer. Les entitats visitades han respost als interessos expressats per l'alumnat i han sigut:

  • Associació ALANNA, en l'àmbit de la dona i de la violència de gènere.
  • CANDOMBE, que treballa amb persones migrants.
  • Casa Don Bosco, que fa un treball amb xics i xiques en situació de desprotecció.
  • Colònia Sant Vicent Ferrer, que atén menors amb mesures judicials. 

D'acord amb les dades aportades en la memòria de l'activitat pel COEESCV, enguany s'ha registrat una major assistència, respecte a altres anys, sent els percentatges entre les inscripcions prèvies i els assistents molt més alts. 

Les persones que han participat en les visites s'han mostrat molt interessades pels recursos presentats i han tingut la possibilitat d'intercanviar informació amb educadors in situ ja que tots els centres visitats tenen educadors i/o educadores socials en els seus perfils professionals, i, amb la nova llei de protecció a la infància, compten amb més personal en els seus centres, com és el cas de Don Bosco, que en poc temps ha inclòs a diversos educadors/as en la seua plantilla.

Com a conclusió, dir que l'activitat ha sigut ben valorada per l'alumnat participant qui veu en aquesta proposta o altres similars una oportunitat per a anar coneixent, ja en primer, la diversitat d'entitats existents i els programes que es realitzen en tots els àmbits, de cara a tindre una idea més clara del lloc on realitzar el seu practicum I en 2n curs. D'altra banda, i després de detectar que només algunes persones participants en les visites coneixien l'existència del COEESCV i pràcticament ningú coneixia de les competències d'un col·legi professional, es fa patent la necessitat de continuar establint vincles entre la Universitat i el COEESCV per a aportar informació valuosa en el període de formació, així com posteriorment, com a professionals.