Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Facultat de Física

El professor de la Facultat de Física José Antonio Sobrino, premi Jaume I de Protecció del Medi Ambient

• 5 de juny de 2019

El catedràtic de Física de la Terra de la Universitat de València José Antonio Sobrino ha rebut aquesta setmana el premi Jaume I de Protecció del Medi Ambient 2019.

El jurat ha destacat les seues investigacions en l'estudi dels canvis planetaris mitjançant tècniques de Teledetecció i en la creació d'algoritmes per mesurar la temperatura de la superfície de la Terra i els oceans des de satèl·lits artificials.

José Antonio Sobrino és professor del Departament de Física de la Terra i Termodinàmica de la Facultat de Física. Actualment és president de l'Associació Espanyola de Teledetecció (AET) i dirigeix ​​la Unitat de Canvi Global del Image Processing Laboratory (IPL), situada al Parc Científic de la Universitat de València. La seua carrera investigadora se centra en l'estudi dels canvis que pateix el planeta, analitzats mitjançant Teledetecció, així com en el tractament digital de les imatges subministrades per aquests.

Ha publicat més de 250 treballs en revistes nacionals i internacionals i presentat més de 200 comunicacions en congressos, i ha dirigit 16 tesis doctorals i 25 projectes d'investigació, molts d'ells subvencionats per organismes nacionals, la Unió Europea i l'Agència Espacial Europea.

És president fundador de la sèrie de congressos Recent Advances in Quantitative Remote Sensing, i coordinador del Land Product Validation / Land Surface Temperature and Emissivity (LPV / LSTE) del Committee on Earth Observations Satellites (CEOS). El 2010 va rebre el premi Carta de Poblament de la ciutat de Torrent, en la modalitat de Ciència, Tecnologia i Medi ambient.

La Facultat de Física i els seus membres manifesten la seua satisfacció i feliciten el professor Sobrino pel guardó rebut.