University of Valencia logo Logo Department of Geography Logo del portal

QUADERNS DE CAMP EN GEOGRAFIA HUMANA. NOVES REALITATS TERRITORIALS I NOUS FORMATS PER A LA SEVA ANÀLISI I DIFUSIÓ

RESUM: Es tracta de connectar el treball aplicat amb l'aprenentatge a l'aula a través de la constatació en el territori dels processos humans i econòmics apresos. A través de la metodologia de realització de Quaderns de Camp adaptada als requeriments de les assignatures de Geografia Humana, l'estudiant pot aprendre i desenvolupar competències relacionades amb la iniciació a la investigació-acció participativa, a més de la generació de coneixements pràctics.


La realització de sortides de camp és una antiga tradició en la Geografia, sent una part consolidada de la metodologia docent a la majoria de les assignatures. No obstant això, en poques ocasions es desenvolupa un treball coordinat perquè els estudiants puguin tenir una visió més global del que s'ha après fora de l'aula. D'altra banda, el grau de Geografia i Medi Ambient atreu estudiants particularment interessats per temes mediambientals, en el seu sentit més tradicional, encara que poc coneixedors d'altres aspectes geogràfics vinculats a la Geografia Humana.


És per tot això que els professors de l'àrea de Geografia Humana pretenem profitar les sortides de camp previstes per al curs 2019-20 per a, de forma coordinada, i mitjançant l'ús tant de el format escrit com de tecnologies audiovisuals, desenvolupar una metodologia docent participativa ( professors i estudiants de tots els cursos) capaç d'elaborar quaderns de camp (en format text, pòster i / o en vídeo) que a la fi de curs estaran a disposició de tots els interessats (web departamental) i que posaran èmfasi sobre els aspectes que defineixen la Geografia humana, a través de les sortides de camp com a metodologia alternativa i complementària a la tradició magistral de l'aula.


A la fin de cada quadrimestre una comissió formada pels professors que han impartit docència en aquest quadrimestre decidirà quins són els millors treballs i lliurarà un premi simbòlic als guanyadors. El nombre de premiats serà a discreció d'aquest comitè, així com la possibilitat de deixar-ho desert.

Els treballs guanyadors, prèvia autorització dels autors, es faran públics a través del web de l'departament de Geografia en el seu apartat: Innovació Educativa.

Els guanyadors es poden consultar a continuació:

 

LA INNOVACIÓ SOCIAL COM BASE DE DESENVOLUPAMENT TERRITORIAL: ELS PROJECTES DE I+D+I COM A FONT DE TREBALL I DINAMITZACIÓ

Resum:  el territori és la base de la Geografia (del llatí -geo- “terra” y -graphía- “estudis). Aquest és entès amb una doble dimensió, per una banda, com a suport de la població i, per altra banda, amb fonament de la capacitat productiva de les activitats econòmiques.  El territori és un element fonamental en aquesta ciència i, per tant, és estudiat a diverses escales i amb distintes metodologies en la majoria de les assignatures del grau en Geografia i Medi Ambient tant des de el punt de vista físic com humà.

Els projectes s’emmarcaran dins de les tres grans àrees temàtiques, a partir de les quals els/les alumnes es coordinaran i desenvoluparan el treball seguint l’estructura i puntuació marcada per la pròpia Generalitat per a aquests processos. Les temàtiques en les quals es basaran els treballs són:

  • Medi ambient i sostenibilitat
  • Turisme i revaloració patrimonial
  • Paisatge i aprofitament territorial

Al final del quadrimestre els professor de les tres assignatures decidiran en base a l’avaluació marcada pels projectes de I+D+i de la Generalitat quins són els millor treballs i entregarà un premi simbòlic als guanyadors. El número de premis serà a discreció d’aquest comitè, aixina com la possibilitat de deixar-ho desert. Els treballs guanyadors, prèvia autorització dels autors, seran públics a través del Roderic i el web del departament de Geografia al seu apartat: Innovació educativa.

TREBALLS GUANYADORS: