- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
- Que els estudiants siguen capaços de dissenyar i aplicar estratègies d'acció orientades a construir vincles sòlids i sostenibles amb la comunitat escolar, i involucrar-se eficaçment en els processos educatius
- Que els estudiants siguen capaços d'utilitzar estratègies i instruments propis de la pràctica professional directiva eficient i satisfactòria, sempre en el marc d'institucions educatives democràtiques
- Que els estudiants siguen capaços d'establir models i pautes per a la resolució de problemes, gestió, mediació i presa de decisions en un marc participatiu de la comunitat educativa
- Que els estudiants siguen capaços de comprendre i interpretar les polítiques que afecten la gestió escolar a fi de poder aplicar-la correctament
- Que els estudiants siguen capaços de dissenyar, aplicar i avaluar projectes i plans de millora per mitjà de metodologies d'avaluació relacionades amb la investigació i l'acció
- Que els estudiants coneguen les polítiques, els models i les pràctiques igualitàries de qualitat i innovació educativa, per a poder implementar-les i promoure en les seues institucions educatives
- Ser capaços d'implementar programes de formació en gestió de la qualitat de les organitzacions educatives.
- Que els estudiants coneguen les ferramentes i instruments necessaris per a dissenyar estratègies formatives encaminades a la direcció col·legial d'organitzacions públiques
- Ser capaces de reconocer la naturaleza y las condiciones políticas de las prácticas educativas institucionales a efectos de atender los problemas y
situaciones sociales emergentes.
- Ser capaços de conceptualitzar les reformes escolars, comprendre-les genealògicament i d'aplicar una anàlisi que distingisca entre les retòriques reformistes i la seua efectiva implantació.
- Ser capaços d'elaborar una anàlisi històrica comparativa dels processos de canvi i innovació en educació, fonamentant la resignificació dels mateixos.
- Que los estudiantes adquieran la capacidad de analizar e interpretar desde técnicas multinivel los caracteres más relevantes de los sistemas educativos, desde un contexto transnacional global que permita comparaciones complejas en el ámbito de la
dirección y supervisión educativa
- Que els estudiants siguen capaços de disposar de marcs teòrics de les polítiques internacionals d'educació, que possibiliten una eficaç transferència de bones pràctiques per al sistema educatiu espanyol
- Ser capaços de transmetre la importància de l'exercici d'un lideratge tranformador i democràtic en les organitzacions i institucions educatives, promovent un projecte educatiu compartit.
- Que els estudiants siguen capaços de desenrotllar la capacitat de lideratge per a poder prendre la iniciativa i estimular l'esperit emprenedor de persones i equips
- Ser capaces de intervenir en el asesoramiento, documentación y
elaboración de informes sobre la incidencia de los factores sociales, políticos,
económicos y culturales en las políticas educativas.
- Dissenyar i gestionar els processos de planificació i organització del sistema educatiu i les seues organitzacions , en totes i cada una dels seus variables determinants: formació del professorat, inicial i en exercici, supervisió de les pràctiques docents, avaluació del sistema, etc
- Ser capaços d'establir implementar relacions interpersonals positives i efectives, en comunicació oberta amb la comunitat educativa.
- Que los estudiantes utilicen y analicen de forma crítica los conceptos y métodos avanzados implicados (diseño y uso de indicadores, pruebas matriciales, estándares-juicio-empíricos) para el diseño y planificación de la evaluación de las organizaciones
(sistemas e instituciones educativas de diversos tipo), tanto a nivel nacional como internacional
- Utilitzar i analitzar de forma crítica instruments avançats per al mesurament de competències com a indicadors de resultats (simples i complexos, taxes i ràtios, índexs producte d'informació multivariada) en l'avaluació d'organitzacions educatives (sistemes i institucions) .
- Utilitzar i analitzar de forma crítica diferents instruments tecnològics para en la gestió i administració d'institucions educatives, que promoguen de forma efectiva el canvi des de la societat de la informació a del coneixement.
- Analitzar en termes relacionals enfocaments d'avaluació econòmica, financera, social i ambiental de projectes, programes i servicis educatius, establint un compromís actiu amb la promoció d'una gestió sostenible de centres.
- Ser capaces de establecer un compromiso ético deontológico a través de una vinculación consecuente con los valores éticos de la institución e institucionales y gestionar el centro de acuerdo con los principios éticos coherentes con
un sistema democrático.
- Aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb les drogodependències.