Logo UVGrau en Enginyeria Electrònica de TelecomunicacióEscola Tècnica Superior d'Enginyeria(ETSE) Logo del portal

El IEEE SB de la Universitat de València va organitzar el curs “Fabrica el teu Arduino low cost”

  • 29 de febrer de 2016

El IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) Student Branch de la Universitat de València va celebrar els dies 24 i 25 de febrer un curs d’Arduino en l’ETSE-UV. Els estudiants del Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació, David Brotons i Antonio Alcarria, van ser els encarregats d'impartir les sessions del curs, que tenia com a objectiu principal l'aprenentatge de la composició, característiques i muntatge d'un Arduino UNO.

El primer dia es va realitzar una introducció teòrica sobre la placa de desenvolupament de hardware lliure coneguda com a Arduino. També es va dur a terme una explicació bàsica de tots els seus components amb la finalitat que tots els assistents pogueren entendre el seu funcionament, fins i tot sense tenir una base de coneixements previs sobre electrònica, ja que l'alumnat provenia de diverses titulacions. 

Finalment, es va dur a terme la construcció guiada de l’Arduino a partir de components base i els alumnes van poder reproduir-ho manualment en una protoboard, a més de portar-se’l a casa una vegada acabats els tallers. 
El segon dia es va comprovar el correcte funcionament dels dispositius creats, es van provar diverses aplicacions i es va donar a conèixer l'entorn de programació.
 

Imatges: