Máster Universitari en Internacionalització Econòmica: Gestió del Comerç Internacional
- Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaços de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb el comerç internacional i la integració econòmica
- Desenvolupar la capacitat de treballar en equip, responent a situacions problemàtiques de manera col·lectiva.
- Entendre i adaptar-se als distints entorns culturals que caracteritzen cada mercat internacional i als agents que hi operen.
- Desenvolupar les capacitats d'anàlisi i de síntesi necessàries per abordar problemes complexos.
- Desenvolupar un coneixement suficient i una utilització efectiva de les fonts estadístiques i documentals necessàries per sustentar les propostes efectuades.
- Assumir responsabilitats tècniques i directives en l'organigrama d'una empresa amb projecció internacional, així com en l'estructura d'organismes públics l'objecte dels quals és donar suport a la internacionalització de les empreses.
- Detectar oportunitats i riscos en els mercats internacionals, en particular en les economies emergents.
- Obtenir una visió àmplia de les relacions comercials internacionals, enfocant la problemàtica de l'empresa o la institució des d'una perspectiva global.
- Conèixer les pràctiques i els costums dels sectors econòmics en l'aspecte internacional, així com les peculiaritats inherents a les diferents àrees econòmiques.
- Aprehender conocimientos esenciales en ámbitos específicos (derecho, logística, tributación) necesarios para una comprensión global del proceso de internacionalización económica.
- Seleccionar i gestionar les vies d'accés als mercats exteriors i establir els mecanismes de control pertinents sobre l'estratègia d'internacionalització triada.
- Conèixer l'entorn institucional, particularment el de la Unió Europea, en el qual es desenvolupa el procés d'internacionalització en l'actual economia globalitzada.
- Obtenir el necessari conjunt de coneixements sobre la situació de l'economia mundial i del comerç internacional per entendre el context en què evoluciona l'activitat d'empreses i institucions amb projecció internacional.
- Demostrar la capacitat de relacionar els continguts acadèmics del Màster amb l'aprenentatge pràctic que implica l'activitat en empreses i institucions de l'àmbit de la internacionalització econòmica, generant valor afegit en el procés.
- Mostrar en la pràctica la capacitat d'assumir responsabilitats tècniques (i potencialment directives) en empreses internacionals o amb vocació d'internacionalització, així com en organismes i entitats l'objecte de la qual és el suport a la internacionalització de les empreses.
- Conéixer i diferenciar entre els diferents processos d'integració econòmica a escala internacional, sent conscients dels avantatges i inconvenients, costos i beneficis de cada un d'ells.
- Proporcionar a l'alumnat instruments i coneixements des dels àmbits psicològic, biològic i institucional per a afavorir la seua integració en el mercat de treball i una adequada adaptació a les circumstàncies que haja d'afrontar en les seues relacions laborals
- Estimular la capacitat d'adaptació a i la preparació per a l'exercici de l'activitat professional en mitjans culturals diferents del país d'origen.
- Dissenyar programes d'adaptació de les pràctiques de negoci a països distints del propi.
- Promoure el desenvolupament d'actituds i valors que establisquen condicions favorables per a un comportament ètic en l'exercici de l'activitat professional
- Desenvolupar la capacitat de treballar en equip, responent a situacions problemàtiques de manera col·lectiva
- Articular de forma sòlida arguments crítics amb les posicions defeses pels companys d'activitat o els possibles socis en els negocis, al mateix temps que desenvolupar l'autocrítica respecte als propis posicionaments.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.