institutional and business chairsUniversity of València Logo del portal

 

  1. Denominació de la proposta
  2. Àmbit d'actuació
  3. Entitat
  4. Categoria de participació
  5. Descripció
  6. Resum i destinataris
  7. Període d'execució i caràcter del projecte
  8. Finançament
  9. Informació addicional

 

 

 

1. Denominació de la proposta

  • ​Realització de manuals de venda.

2. Àmbit d'actuació

  • Internacional.

3. Entitat

4. Categoria de participació

  • Bones pràctiques en el desenvolupament d'activitats de divulgació i difusió cultural, acadèmica, científica i tecnològica.

5. Descripció

  • Publicació de manuals de venda sobre diferents sectors per al comerç al detall resultants de l'estudi del seu procés de venda.

6. Resum i Destinataris

  • Es tracta de la realització i posterior publicació de llibres de venda que incorporen els processos a seguir per tal d'optimitzar la venda al detall. Aquests llibres són una guia completa amb principis pràctics per a l'atenció al client. De forma senzilla i amena, aquests llibres guien als professionals en un viatge per les etapes del procés de venda aportant eines de comunicació personal i consells útils. Fins ara s'han realitzat dos: "Venda de moda femenina" i "Venda de vi", perquè són els principals col·lectius detallistes de la regió. L'abast és internacional perquè els llibres es venen a tot el món. S'espera continuar publicant més en el futur.

7. Període d'execució i caràcter del projecte

 

Programa Activitat Projecte
 
 

 

8. Finançament

 

Fons Propis Fons Externs Altres
 
 

 

9. Informació addicional

 

Nom Descripció Tipus de Recurs
Aportem als professionals de la venda de moda consells útils i eines de comunicació personal WEB
Venda de vi Principis pràctics per a l'atenció al client WEB

 

Solució a un problema (20%)

  • Davant la forta disminució de comerços al detall apareix la necessitat d'aportar als comerciants les eines amb les quals puguen continuar i millorar els seus resultats. Donada la falta d'automatització de processos en el xicotet comerç, es fa necessari un model d'actuació adequat al seu negoci, sent els primers que posen a disposició del comerç al detall un manual de tècniques de venda. Mitjançant aquests manuals de venda es difonen els resultats d'investigació sobre el tracte al client en el comerç al detall, aportant les directrius a seguir per millorar l'experiència del client.

Resultats reeixits (20%)

  • S'ha aconseguit un fort interés per part de comerços i bodegues pel que fa a la seua adquisició i ús. S'han rebut felicitacions i agraïments des de diferents vies donada la seua fàcil aplicabilitat i ajuda en la millora de resultats.

Innovació (10%)

  • Aquests llibres són el resultat d'una exhaustiva investigació i estudi de comerços, analitzant les tècniques de venda emprades. Amb això s'han pogut identificar les millors i pitjors accions que realitza el xicotet comerç en les seues vendes. D'aquestes directrius sorgeixen noves qüestions que poden generar futures línies de treball.

Sostenibilitat (20%)

  • S'han creat dos manuals de venda fins ara: “Venda de moda femenina” i “Venda de vi”, i s'ha programat la continuació d'aquesta sèrie amb més llibres que es publicaran en el futur. A més, la seua continuïtat és crucial perquè recullen els resultats d'altres activitats d'investigació de la càtedra.

Replicabilitat (20%)

  • És una activitat fàcilment adaptable a altres càtedres per l'interés que té per a la societat en un context on el comerç al detall està patint un descens generalitzat en el seu número. L'estudi de processos pot generar manuals per a qualsevol tipus d'activitat, de manera que es millore l'execució en multitud de tasques.

Sistema d'Avaluació (10%)

  • Les presentacions dels llibres acaben amb la valoració per part del públic assistent mitjançant enquestes, en les quals s'avalua la utilitat del manual i la seua aplicabilitat, obtenint sempre valors molt positius. Aquests resultats s'analitzen per a una progressiva millora.