Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives (IUCIE) Logo del portal

El projecte d’innovació educativa COMETA pretén impulsar l’adquisició de competències professionals docents amb la utilització de metodologies actives en la formació inicial del professorat. Està dissenyat per apropar la formació que els estudiants reben a la universitat a les demandes reals del sistema educatiu, la societat i el mercat laboral a través de metodologies docents actives com són el Design Thinking o pensament de disseny i el Podcast per tal de desenvolupar competències clau. Fonamentalment s’impulsaran les competències en comunicació lingüística, plurilingüe, digital, personal, social i d’aprendre a aprendre, ciutadana, emprenedora i en consciència i expressió culturals. Els desajustaments entre la formació universitària i el mercat laboral s’han evidenciat en diversos estudis i encara continua sent un problema en l’actualitat. Es per això que en la mesura de les nostres possibilitats i com a responsables de la formació acadèmica dels futurs docents pretenem oferir a l’estudiantat una formació actualitzada, útil i de qualitat. La necessitat d’una major connexió entre les institucions d'educació superior i les de treball professional (empreses, medis de comunicació, entitats educatives, culturals o socials), han originat un canvi de paradigma en les metodologies d'ensenyament, de tal manera que ja no es pretén únicament la transmissió de continguts sinó la seua aplicació en un entorn real, impulsant alhora el desenvolupament competencial en l’estudiantat. Aquesta proposta s’adapta a la formació del professorat en diferents assignatures del graus en Mestre/a d’Educació Infantil i Primària i als Màsters en Professorat d’Educació Secundària i Didàctiques específiques de la Universitat de València. Durant el curs 2024-25 s’amplia i a l’estudiantat del Grau en Periodisme de la Universitat de València.
Acrònim

COMETA

Codi referència

UV-SFPIE_PIEE-3328191

Descripció

Les metodologies actives emprades són el Design Thinking i el Podcast. El pensament de disseny o Design Thinking es concep com una ferramenta metodològica a realitzar dins del programa docent de les assignatures implicades. En concret es plantejaran reptes educatius a l’estudiant per donar solució a necessitats o problemes socials, culturals i vinculats a la sostenibilitat utilitzant la música, la llengua (valenciana i anglesa) i la comunicació. Aquestes àrees estan molt relacionades en els projectes artístics escènics de projecció cultural i social. Els reptes que es poden plantejar estaran en relació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. En aquest sentit es pretén col·laborar amb el cicle d’activitats Cultura als Campus (Concert Hall) i el Podcast Green Campus de la UV.

Investigadors principals:
  • Isusi Fagoaga, Rosa Maria
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Especialista Pau
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Veure fitxa
Investigadors participants:
  • Botella Nicolas, Ana Maria
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Especialista Pau
  • Dega/Degana / Director/a Ets
Veure fitxa
  • Castellano Sanz, Margarida
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Veure fitxa
  • Escorihuela Carbonell, Guillem
  • PDI-Ajudant Doctor/A
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap Iniciatives Responsable de l'Aula de Musica
Veure fitxa
  • Fernandez Maximiano, Rafael
  • PDI-Col.laborador/A
  • Especialista Pau
  • Coordinador/a Curs
  • Secretari/a de Facultat/Secretari/a Ets
Veure fitxa
  • Pico Garces, Maria Josep
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Veure fitxa
Equip de treball no UV

Data d'inici
2024 Setembre
Data de finalització
2025 Juliol
Entitats finançadores:

 SFPIE, Universitat de València

Tipus projecte
  • UV - Innovació educativa