Logo de la Universitat de València Logo Institut Interuniversitari López Piñero Logo del portal

.

Institut Interuniversitari López Piñero. Palau de Cerveró

.

Col·lecció cientificomèdica permanent en el Palau Cerveró

.

Dibuix de S. Ramón y Cajal

.

Biblioteca Historicomèdica "Vicent Peset Llorca"

.

Professors de la Facultat de Medicina de València (1922)

.

Cal·ligrafies de la malaltia

El valor educatiu de la història de la química a les aules de secundària

  • 5 d’octubre de 2022
El valor educatiu de la història de la química a les aules de secundària

Luis Moreno Martínez, professor d'ensenyament secundari i doctorat en història de la ciència dins del programa de l'Institut Interuniversitari López Piñero, ha publicat una revisió dels usos didàctics de la història de la química. Es tracta d'una línia de recerca que forma part dels seus dos doctorats situats entre la didàctica i la història de la ciència. Es resultat també de la seva experiència com a professor de ciències. El treball demostra que “la història de la química és una poderosa eina didàctica per a l'aprenentatge significatiu, contextualitzat, crític i experimental de la química”. S'ofereix un recorregut panoràmic per les investigacions més recents sobre l'ús educatiu de la història de la química per a posteriorment il·lustrar-lo mitjançant experiències didàctiques realitzades en aules d'Educació Secundària Obligatòria.  L'article forma part de la línia de treball que desenvolupa l'Institut Interuniversitari López Piñero en col·laboració amb centres de formació del professorat (CEFIRE). Aquesta línia cristal·litza cada any amb les Matinals d’Història i Ensenyament de les Ciències , celebrades habitualment les darreres setmanes de febrer, dins de les quals Luis Moreno també ha participat. Per totes aquestes contribucions a la didàctica de la ciència, Luis Moreno ha rebut recentment el Premi de la RSEQ a la millor “tasca educativa i divulgativa del professorat d’Ensenyament Pre-universitari”. El seu article pot llegir-se a:

https://analesdequimica.es/index.php/AnalesQuimica/article/view/1808/2333