Logo de la Universitat de València Logo del portal

• IHMC
L’objectiu del projecte és aprofundir en l’estudi de la investigació espanyola en psicologia i oferir informació sobre la producció científica espanyola, durant 1999-2008, a nivell nacional i internacional.
L’objectiu del projecte és analitzar comparativament la publicitat espanyola i la portuguesa dels aliments amb al·legacions de salut, des del punt de vista retòric, semiòtic i actitudinal.
L'objectiu principal del projecte és reconstruir els brots de pòlio en la Península Ibèrica durant el segle vint, els factors determinants i les seues conseqüències, des de la seua aparició com una malaltia emergent al començament del segle fins a l'aparició de les comunitats i grups d'autoajuda en les últimes dècades
Aquest projecte d’investigació es vol acostar a la imatge de la medicina i de la salut en la premsa diària espanyola (El Imparcial i Las Provincias) al llarg del primer terç del segle XX.
El projecte té per finalitat reconstruir la història de la lluita contra la poliomielitis, una de les principals causes generadores de víctimes amb discapacitats durant la centúria passada, a Madrid, València i Castella-la Manxa durant el segle XX.
El present projecte analitza la importància de la fam, la malnutrició i la deterioració de la salut en aqueix context, i els esforços dels estats i els organismes internacionals.
L’objectiu d’aquest projecte d’investigació és estudiar les estratègies retòriques per mitjà de les quals es construeix la visió de la salut (creences, actituds i valors culturals i ideològics) en textos periodístics espanyols.
Conveni de col·laboració entre l’Institut Mèdic Valencià i l’Institut d’Història de la Medicina i de la Ciència López Piñero, a través de la Fundació de la Universitat de València.
El projecte es proposa analitzar quatre aspectes fonamentals de la participació espanyola en el moviment sanitari internacional.