Logo de la Universitat de València Logo Institut Interuniversitari López Piñero Logo del portal

Seminari: “Trastorno mental y eutanasia”

• 10 de juny de 2024
Image de la noticia

Dia: 20 de juny de 2024, 18 h.

Lloc: Sala d’actes (Palau de Cerveró)

Intervenen: Yaiza Liébana (AENPV-Professionals de Salud Mental) i María Fuster (AENPV-Professionals de Salut Mental)

Modera: María José Alemany (presidenta de DMD Comunitat Valenciana)

Organitza: María Fuster (presidenta de la AEN-Professionals de la Salut Mental) i Enric Novella (Institut Interuniversitari López Piñero – Universitat de València)

La Ley Orgánica de Regulación de la Eutanasia (LORE) no exclou cap malaltia com a causa per a poder sol·licitar la prestació d’ajuda a morir. Això no obstant, el Tribunal Constitucional ha entrat en aquest assumpte, cosa que genera una major controvèrsia entre els professionals de la salut mental sobre si és possible que a una persona amb trastorn mental greu se li concedisca aquesta prestació pública.

Les ponents són plenament conscients de la complexitat del tema. Per això, després de l’estudi dels diversos elements implicats, es pretén generar un espai formatiu i reflexiu amb participació de professionals i persones interessades.