Logo del portal
Ciència x Educació x Tecnologia
Ciencia x Educacio x Tecnologia

Seminaris i conferencies:

Material Culture and the Disciplinary Technologies of the History of (Science) Education. Symposium. ISCHE 43 , Milan, 31 agosto-6 septiembre 2022.

Escala y Cuerda: Ciencia, Lugar e Historia (con Jouni-Matti Kuukkanen, Geert Somsen, Glenda Sluga, Carmel Ferragud, José Pardo Tomás, Jorge Sáiz Serrano i Josep L. Barona). Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica - Institut interuniversitari López Piñero. 2019-2020.

“Restoring Physics: IUPAP’s Commission on Education, Signature Pedagogies, and the Inter-National Politics of Science in the 1960s”. IUPAP Centennary workshop. San Sebastián: IUPAP, 20-22 octubre 2022.

“PSSC Technology: Engineering the 'Global Revolution' in the Teaching of the Sciences in the 1960s”.  ISCHE 43, Milan, 31 agosto-6 septiembre 2022.

“Pure and Applied Physics Education: IUPAP, pedagogy, and the international politics of science in the 1960s”. IUPAP History Project workshop. Berlin: MPWGI/Online, 9-10 diciembre 2021.

Presentació de llibre Del campo yugoslavo al campo colombiano: El relato de una migración en la Guerra Fría (Universidad del Rosario, 2021). Editorial Universidad del Rosario, online, 16 septiembre. 2021.

"Història de la física: espectacle, mesura i república". Visions de la Ciència. La ciència també té història. SCHCT-Ajuntament de Barcelona, Barcelona, 12 abril.

"Museus, aules i política: Cultura científica i tecnològica a la Transició". IHC-UAB, Barcelona, 12 marzo 2021. (amb Jaume Sastre-Juan)

"Género y radiactividad: Una historia vienesa para un futuro de igualdad". Jornadas de Ciencia y Género. Pioneras en Física Nuclear y de Partículas: Pasado, Presente y Futuro. IFIC-Universitat de València, València/online, 9-10 marzo 2021.

"Science locale, Histoire globale? Une géopolitique pour l'histoire des sciences et des techniques". Séminaire hébdomadaire du Centre François Viète. CFV, Université de Nantes, 10 marzo 2020.

«La Màquina Universal: Mètode infal·lible per resoldre qualsevol problema pedagògic mitjançant la intuïció històrico-científica». XVI Jornada sobre la Història de la Ciència i l’Ensenyament «Antoni Quintana Marí». SCHCT, Barcelona, 15-16 noveimbre 2019.

 

Supervisió de tesi de Màster i Doctorat:

Madelyn Hernández Olivares. [Astrofísica, cultura visual, literatura y divulgación]. València: Universitat de València, Doctorado, 2021-en curso.

Anxo Vidal Nogueira. [La colección de instrumentos científicos de la Universidade de Santiago de Compostela. Historia y museología]. València: Universitat de València, Doctorado, 2021-en curso.

Isabel Peris Frechina. Transició Didàctica: Del Seminario de Pedagogía i la Classe Democràtica, al Seminario de Física y Química i el Programa-guia (1965-1984). València: Universitat de València, Máster, 2021.

Anxo Vidal Nogueira. Los inicios de la física cuántica en España a través de los libros de texto: Obras, influencias e interpretaciones (1930-1960). Alacant: Universitat d'Alacant, Máster, 2021.

Madelyn Hernández Olivares. On the Connexion of the Physical Sciences: Mary Somerville, Arabella Buckley y la Física del siglo XIX. València: Universitat de València, Máster, 2021.

Juan Sebastián Solana Lara. [Bartolomé Feliú y Pérez: física, enseñanza y tradicionalismo en España (1843-1918)]. Alacant: Universitat d'Alacant, Doctorado 2020-en curso.

Luis Moreno Martínez. Ciencia en las aulas: Prácticas pedagógicas, cultura material e historia de la ciencia en la obra de Modesto Bargalló en España (1894-1939). València: Universitat de València, Doctorat, 2020. (con José R. Bertomeu)

Juan Sebastián Solana Lara. Representar la Física: Las ilustraciones en los manuales de Bartolomé Feliú y Pérez (1872-1905). Alacant: Universitat d'Alacant, Máster, 2020.

 

Publicacions

2022. "Form and Meaning: Textbooks, Pedagogy, and the Canonical Genres of Quantum Mechanics”. In Freire O. (ed.) Oxford Handbook of the History of Interpretations of Quantum Physics. Oxford: Oxford University Press, Chapter 28.

2021. “La Màquina Universal: Mètode infal·lible per resoldre qualsevol problema pedagògic mitjançant la intuïció històrico-científica". Ferragud, C. & Massa, M. R. (eds.) Actes de la XVII Jornada sobre la Història de la Ciència i l'Ensenyament "Antoni Quintana Marí". Barcelona: Institut d’Estudis Catalans.

"Prefacio". En: Cerquera Cuellar, M. Y., Óptica pedagógica: La enseñanza de la física en la Nueva Granada (1779-1826). Bogotá: Aula de Humanidades/Universidad de Antioquia, pp. 11-14.

2019. "Machines and Texts: Writing the History of Educational Technology in Latin America". History of Technology 34: 107-125.

 2019. "The Transnational Physical Science Study Committee: The Evolving Nation in the World of Science and Education (1945-1975)”. In Krige, J. (ed.). How Knowledge Moves: Writing the Transnational History of Science and Technology. Chicago: University of Chicago Press, pp. 308-342.

 

Més informació: www.josepsimon.com